Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata

Zorana Kušević ; Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu; KBC Zagreb, Zavod za dječju i adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu
Stjepan Greguraš ; KBC Zagreb, Zavod za dječju i adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu


Puni tekst: hrvatski pdf 337 Kb

str. 43-46

preuzimanja: 765

citiraj


Sažetak

U psihoterapiji djece i adolescenata često je nemoguće ostvariti dostatnu i u dijagnostičkom i terapijskom smislu zadovoljavajuću verbalnu komunikaciju s pacijentom, stoga je potrebno poznavati određene alate kojima se ona može nadomjestiti. Najbolji primjer takvog alata je upotreba likovnosti, koju vrlo često koristimo, ne samo kao dijagnostičko, već i kao psihoterapijsko sredstvo. Upotrebom, npr. slike i crteža omogućujemo ventilaciju, tj. smanjenje tjeskobe, sublimaciju, uvid u nesvjesno funkcioniranje i dana nam je mogućnost praćenja terapije i razumijevanja terapijskog analitičkog procesa. Interpretacija crteža nikad nije jednosmjeran proces, već zahtijeva dijalog terapeuta i pacijenta, te izvrsno poznavanje pacijenta. Tehnika je upotrebljiva za široki raspon psihopatologije kako u djece i adolescenata, tako i u odraslih.
Ovim radom želimo ukazati, kako na aktualnu prisutnost upotrebe crteža i slike kao dijela psihoanalitički orijentiranog psihoterapijskog procesa liječenja djece i adolescenata na našim prostorima, tako i na nezaobilazno značenje i nužnost upotrebe ove tehnike u dijagnostičkom i terapijskom smislu u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji.

Ključne riječi

dječji crtež; psihoterapija; psihodinamika, adolescenti

Hrčak ID:

236689

URI

https://hrcak.srce.hr/236689

Datum izdavanja:

9.4.2020.

Posjeta: 1.486 *