Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.26.2.9

Profesionalni identitet učitelja francuskoga jezika u Republici Hrvatskoj

Rea Lujić orcid id orcid.org/0000-0002-5931-3867 ; Odjel za francuske i frankofonske studije, Sveučilište u Zadru, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 472 Kb

str. 129-146

preuzimanja: 531

citiraj


Sažetak

Identitet učitelja inoga jezika nedovoljno je istražen koncept na području Republike Hrvatske. Stoga se u ovome radu navedeni koncept ponajprije teorijski razmatra, a potom se prikazuju rezultati istraživanja profesionalnog identiteta učitelja francuskoga jezika u RH. U istraživačkome dijelu rada razmatramo mijenjaju li učitelji francuskog jezika svoj profesionalni identitet ili ne mijenjaju, a ako mijenjaju, u kojoj je to mjeri i koji su razlozi tomu. Rezultati su pokazali kako učitelji svoj učiteljski identitet najčešće mijenjaju sudjelujući na lokalnim stručnim usavršavanjima, a najmanje sudjelovanjem u organiziranim e-tečajevima. Glavnim razlogom za sudjelovanje u aktivnostima stručnoga usavršavanja pokazao se njihov unutarnji poticaj, dok su se glavnim razlogom za nesudjelovanjem pokazali financijski čimbenici. Dulje radno iskustvo, članstvo u Hrvatskoj udruzi profesora francuskoga jezika i obvezni status jezika pokazali su se faktorima koji statistički značajno pozitivno utječu na osjećaj pripadnosti zajednici učitelja francuskoga jezika u Republici Hrvatskoj.

Ključne riječi

Hrvatska; identitet učitelja inoga jezika; učitelj francuskog jezika; ulaganje; stručno usavršavanje; sudjelovanje

Hrčak ID:

237835

URI

https://hrcak.srce.hr/237835

Datum izdavanja:

30.4.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.357 *