hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI

Katarina Ivon ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Ulica dr. Franje Tuđmana 24i, HR – 23000 Zadar
Sanja Vrcić Mataija ; Odjel za nastavničke studije u Gospiću Ulica dr. Ante Starčevića 12, HR – 53000 Gospić

Puni tekst: hrvatski, pdf (329 KB) str. 209-233 preuzimanja: 13* citiraj
APA 6th Edition
Ivon, K. i Vrcić Mataija, S. (2019). REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI. Croatica et Slavica Iadertina, 15/1 (15.), 209-233. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/238807
MLA 8th Edition
Ivon, Katarina i Sanja Vrcić Mataija. "REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI." Croatica et Slavica Iadertina, vol. 15/1, br. 15., 2019, str. 209-233. https://hrcak.srce.hr/238807. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Ivon, Katarina i Sanja Vrcić Mataija. "REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI." Croatica et Slavica Iadertina 15/1, br. 15. (2019): 209-233. https://hrcak.srce.hr/238807
Harvard
Ivon, K., i Vrcić Mataija, S. (2019). 'REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI', Croatica et Slavica Iadertina, 15/1(15.), str. 209-233. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/238807 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Ivon K, Vrcić Mataija S. REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI. Croatica et Slavica Iadertina [Internet]. 2019 [pristupljeno 08.08.2020.];15/1(15.):209-233. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/238807
IEEE
K. Ivon i S. Vrcić Mataija, "REGIONALNI POETSKI MODELI I SUVREMENI KANON HRVATSKE DJEČJE KNJIŽEVNOSTI", Croatica et Slavica Iadertina, vol.15/1, br. 15., str. 209-233, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/238807. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Balansirajući između ideologija i estetskih vrijednosti, književni se kanon, iako primarno označava određen p(r)opis, razumijeva kao “imaginarni totalitet” (Guillory 1993) te permanentno aktivan društveno uvjetovan proces (Bourdieu 1993). Na tom su tragu rasprave i propitivanja kanona hrvatske dječje književnosti i hrvatski teoretičari dječje književnosti koji fokus usmjeravaju društveno-povijesnom i ideološkom kontekstu i promjenama koje su se odražavale i na sustav poželjnih društvenih vrijednosti, a time i na oblikovanje dječjega književnog kanona, za što se hrvatska dječja književnost zbog svoje egzistencije unutar jugoslavenske dječje književnosti čini idealnim primjerom. S druge strane,
malo se govori o regionalnim osobitostima hrvatskoga dječjeg kanona kao kulturnog kapitala koji se konstruirao u novim okolnostima devedesetih godina, a nastao je “preoblikovanjem kanonskih tablica” (Težak i Marušić 2015), čime su ujedno i regionalne poetike i politike dobile značajniju poziciju. Propitujući pojam književnoga regionalizma, Brešić (2004) nalazi opravdanost postojanja zasebnih književnih poetika vezanih uz pojedini prostor, govoreći o značajkama slavonske regionalne književnosti kao modelu autonomne strukture iz književnopovijesnoga i književnoteorijskoga motrišta. Pri tome ključnom kategorijom smatra prostor, koji je uvjetovao disperzivan karakter hrvatske književnosti. U tako shvaćenom pojmu književnoga regionalizma, moguće je govoriti o poetološkim osobitostima regionalnih književnih tekstova jedinstvenih po svomu povijesnom, kulturološkom, jezičnom hodu određenu prostorom.
Polazeći, dakle, od “identiteta mjesta” (Brešić 2004) kao spoja prostora i kulture u radu se analiziraju regionalne teme unutar kanonskoga opusa, utvrđuje se pripadnost regionalnomu književnom modelu, što pridonosi potvrđivanju kanonskoga statusa, ali i pomicanju granica u definiranju kanona.

Ključne riječi
hrvatska dječja književnost; književni kanon; regionalni književni modeli

Hrčak ID: 238807

URI
https://hrcak.srce.hr/238807

[engleski]

Posjeta: 24 *