hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8

Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara

Luka Perušić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5339-781X ; Odsjek za filozofiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (388 KB) str. 57-78 preuzimanja: 164* citiraj
APA 6th Edition
Perušić, L. (2020). Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara. Metodički ogledi, 27 (1), 57-78. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8
MLA 8th Edition
Perušić, Luka. "Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara." Metodički ogledi, vol. 27, br. 1, 2020, str. 57-78. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8. Citirano 11.04.2021.
Chicago 17th Edition
Perušić, Luka. "Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara." Metodički ogledi 27, br. 1 (2020): 57-78. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8
Harvard
Perušić, L. (2020). 'Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara', Metodički ogledi, 27(1), str. 57-78. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8
Vancouver
Perušić L. Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara. Metodički ogledi [Internet]. 2020 [pristupljeno 11.04.2021.];27(1):57-78. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8
IEEE
L. Perušić, "Filozofijska dimenzija pripovjednog sadržaja videoigara", Metodički ogledi, vol.27, br. 1, str. 57-78, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.27.1.8

Sažetak
U radu se iznose kategorije prisutnosti filozofijske dimenzije u pripovjednom sadržaju videoigara s ciljem postavljanja temelja za pomnije promišljanje praktičkog i povijesnog odnosa filozofije i videoigara. Uvodno se opisuje pojavljivanje filozofijske dimenzije putem pripovjednog sadržaja pete generacije videoigara (1993.–2001.) te naznačuje važnost toga događanja. Središnje mjesto rada donosi opise kategorija prisutnosti, razlikujući (1) videoigre koje svojim pripovjednim sadržajem svraćaju pozornost na probleme filozofijske prirode, (2) videoigre koje unutar svog pripovjednog sadržaja laički filozofiraju o problemima filozofijske prirode te (3) videoigre koje se za potrebe svojeg pripovjednog sadržaja služe stručnom filozofijskom građom. Zaključno se u osnovnim crtama razmatra problem kategorije videoigara kao potpunih filozofijskih djela, takvih u kojima bi se uklanjanjem njihove filozofijske dimenzije u potpunosti raspali pripovjedni sadržaj i igraće mehanike te bi u potpunosti izgubile svoj smisao.

Ključne riječi
filozofija; videoigra; pripovijedanje; priča; interventna akcija

Hrčak ID: 243952

URI
https://hrcak.srce.hr/243952

[engleski]

Posjeta: 459 *