Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.1

ORGANIZACIJSKA KULTURA I POSLOVNA USPJEŠNOST PODUZEĆA: PERSPEKTIVA SUPARNIČKIH VRIJEDNOSTI U KONTEKSTU HRVATSKOG ICT SEKTORA

Dijana Mečev orcid id orcid.org/0000-0001-8759-8030 ; Veleučilište u Šibeniku
Dragana Grubišić orcid id orcid.org/0000-0001-7848-8139 ; Ekonomski fakultet u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 476 Kb

str. 327-346

preuzimanja: 1.386

citiraj


Sažetak

Cilj rada bio je istražiti povezanost organizacijske kulture i poslovne uspješnosti poduzeća. Za potrebe istraživanja organizacijska kultura je diferencirana prema tipologiji utemeljenoj na Modelu suparničkih vrijednosti. Empirijsko istraživanje je provedeno u 21 srednjem i velikom poduzeću ICT sektora hrvatskog gospodarstva. U tim je poduzećima ispitano ukupno 647 ispitanika. Rezultati istraživanja pokazali su da je organizacijska kultura bitna odrednica identiteta i sposobnosti srednjih i velikih poduzeća, pošto se pokazalo kako postoji statistički značajna razlika u poslovnoj uspješnosti poduzeća s obzirom na njihov dominantan tip organizacijske kulture. Dodatno, nađeno je da su poduzeća s dominantnim hijerarhijskim tipom organizacijske kulture statistički značajno manje poslovno uspješna od svih ostalih srednjih i velikih poduzeća istraživanog sektora. Iako se pretpostavljalo da će poduzeća s dominantnim tržišnim tipom organizacijske kulture biti poslovno najuspješnija u svom sektoru, istraživanje je pokazalo da su to poduzeća s dominantnim adhokratskim tipom organizacijske kulture. Implikacije navedenih rezultata ovim su jasne. Poduzeća koja teže biti poslovno uspješnija trebala bi biti eksterno orijentirana i fleksibilna u svojem poslovanju.

Ključne riječi

organizacijska kultura; poslovna uspješnost; Model suparničkih vrijednosti

Hrčak ID:

247875

URI

https://hrcak.srce.hr/247875

Datum izdavanja:

15.12.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.533 *