Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.38003/sv.69.2.9

SAMOVRJEDNOVANJE IZVRSNOSTI DIDAKTIČKOMETODIČKE ORGANIZACIJE NASTAVNOG RADA U SVEUČILIŠNOJ NASTAVI

Nedim Čirić orcid id orcid.org/0000-0002-5950-1614 ; Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću


Puni tekst: hrvatski pdf 364 Kb

str. 501-515

preuzimanja: 455

citiraj


Sažetak

Ukupna izvrsnost sveučilišne nastave najviše ovisi o pedagoškim i didaktičko­metodičkim kompetencijama sveučilišnih nastavnika. Za razvoj i unaprjeđenje sveučilišne nastave važno je osuvremenjivanje nastavnog procesa koje ne podrazumijeva samo osuvremenjivanje kurikula, nego cjelokupnoga didaktičko­metodičkog organiziranja nastavnoga rada. Pritom je potrebno naglasiti zadovoljstvo i potrebe studenata, kompetencije visokoškolskih nastavnika i očekivanja radnog tržišta. Cilj ovoga rada bio je ustvrditi koja je sastavnica didaktičko­metodičkog organiziranja sveučilišne nastave najvažniji čimbenik izvrsnosti nastavnog rada te kako sveučilišni nastavnici Univerziteta u Tuzli vrjednuju vlastitu izvrsnost didaktičko­metodičkog organiziranja nastavnog rada. Koristilo se analitičko­deskriptivnim upitnikom kao inačicom analitičko­deskriptivne metode, postupcima analize sadržaja i anketiranjem.
Pretpostavljeno je kako postoji statistički značajna razlika u samovrjednovanju važnosti čimbenika izvrsnosti didaktičko­metodičke organizacije nastavnog rada visokoškolskih nastavnika Univerziteta u Tuzli te da se samovrjednovanja važnosti pojedinih čimbenika izvrsnosti sveučilišne nastave razlikuju s obzirom na dob, spol, znanstveno­nastavno/umjetničko zvanje, godine radnog iskustva u visokoškolskim ustanovama te znanstveno područje kojemu Fakultet pripada. Rezultati istraživanja pokazali su kako su izvrsnost planiranja i pripremanja te izvrsnost izbora nastavnih metoda najvažniji čimbenici ukupne izvrsnosti organiziranja sveučilišne nastave, a 90 % nastavnog osoblja ocjenjuje kako je nastava koju organiziraju visoke razine izvrsnosti

Ključne riječi

izvrsnost sveučilišne nastave; nastavne metode; nastavni oblici; nastavna sredstva i tehnologija

Hrčak ID:

249032

URI

https://hrcak.srce.hr/249032

Datum izdavanja:

29.12.2020.

Posjeta: 913 *