Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kompetencije pedagoga za inkluzivnu praksu

Lucija Šimek orcid id orcid.org/0000-0001-5153-7009 ; OŠ Tužno, Tužno
Jasminka Ledić ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za pedagogiju, Rijeka
Tamara Martinac Dorčić orcid id orcid.org/0000-0002-3844-8500 ; Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet u Rijeci, Odsjek za psihologiju, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 612 Kb

str. 291-314

preuzimanja: 1.432

citiraj


Sažetak

Rezultati istraživanja upućuju da se pedagozi, nastavnici i odgojitelji ne percipiraju kao dovoljno kompetentni za odgojno-obrazovni rad u inkluzivnom okruženju. Temeljem toga, u ovom se istraživanju krenulo od pretpostavke da školski pedagozi procjenjuju da nisu dovoljno kompetentni za inkluzivnu praksu. Cilj je istraživanja bio utvrditi percepciju pedagoga zaposlenih u osnovnim i srednjim školama o vlastitoj kompetentnosti za inkluzivnu praksu. Opću kompetentnost za inkluzivnu praksu ispitanici su procijenili relativno visoko, a kada je riječ o konkretnim teškoćama onda se procjena kompetentnosti smanjuje. Pedagozi se najviše kompetentnima smatraju za odgojno-obrazovni rad s učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju, dok najmanju kompetentnost procjenjuju za odgojno-obrazovni rad s učenicima s oštećenjem sluha i s učenicima s poremećajima iz autističnog spektra.

Ključne riječi

djeca s teškoćama u razvoju; inkluzija; kompetencija; pedagog; škola

Hrčak ID:

249640

URI

https://hrcak.srce.hr/249640

Datum izdavanja:

1.12.2020.

Posjeta: 2.541 *