hrcak mascot   Srce   HID

Review article

REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI

Josipa Tauš ; Osnovna škola Vilima Korajca, Kaptol
Emer Munjiza ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (179 KB) pages 69-78 downloads: 7.272* cite
APA 6th Edition
Tauš, J. & Munjiza, E. (2006). REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Život i škola, LII (15-16), 69-78. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/25029
MLA 8th Edition
Tauš, Josipa and Emer Munjiza. "REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI." Život i škola, vol. LII, no. 15-16, 2006, pp. 69-78. https://hrcak.srce.hr/25029. Accessed 20 Jun. 2021.
Chicago 17th Edition
Tauš, Josipa and Emer Munjiza. "REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI." Život i škola LII, no. 15-16 (2006): 69-78. https://hrcak.srce.hr/25029
Harvard
Tauš, J., and Munjiza, E. (2006). 'REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI', Život i škola, LII(15-16), pp. 69-78. Available at: https://hrcak.srce.hr/25029 (Accessed 20 June 2021)
Vancouver
Tauš J, Munjiza E. REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI. Život i škola [Internet]. 2006 [cited 2021 June 20];LII(15-16):69-78. Available from: https://hrcak.srce.hr/25029
IEEE
J. Tauš and E. Munjiza, "REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI", Život i škola, vol.LII, no. 15-16, pp. 69-78, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/25029. [Accessed: 20 June 2021]

Abstracts
Autori su u ovome radu na teorijskom i praktičnom području istražili odgojne strategije. U povijesnom kontinuitetu identificirali su represivne i permisivne odgojne strategije.
Represivne su se odgojne mjere humanizirale od tjelesnog kažnjavanja do simboličkih kazni. Poticajne su se mjere pedagogizirale od predmeta upotrebne vrijednosti do simboličkih priznanja, pohvala i nagrada. Svi oblici represivnih i permisivnih mjera temelje se na vanjskim oblicima motivacije u izazivanju emocionalne ugodnosti, odnosno neugodnosti.
U suvremenim uvjetima, na području teorije i prakse primjenjuje se restitucija koja se temelji na unutrašnjoj motivaciji.
Praktično istraživanje provedeno u Osnovnoj školi Vilima Korajca u Kaptolu na uzorku od 76 učenika trećih i četvrtih razreda potvrđuje da se teorijska spoznaja dosljedno i praktično realizira. U strukturi izrečenih odgojnih mjera dominiraju one iz područja poticajnih
mjera. Primjetljivi su i prvi oblici restitucije.

Keywords
tradicionalna odgojna strategija; represivne i permisivne odgojne mjere; vanjska motivacija; suvremena odgojna strategija; restitucija; unutrašnja motivacija

Hrčak ID: 25029

URI
https://hrcak.srce.hr/25029

[english]

Visits: 8.530 *