hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina

Wilhelm Servis
Vladimir Medica
Andrej Korbar

Fulltext: croatian, pdf (2 MB) pages 13-34 downloads: 1.915* cite
APA 6th Edition
Servis, W., Medica, V. & Korbar, A. (2008). Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina. Brodogradnja, 59 (1), 13-34. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/25255
MLA 8th Edition
Servis, Wilhelm, et al. "Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina." Brodogradnja, vol. 59, no. 1, 2008, pp. 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255. Accessed 22 Oct. 2019.
Chicago 17th Edition
Servis, Wilhelm, Vladimir Medica and Andrej Korbar. "Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina." Brodogradnja 59, no. 1 (2008): 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255
Harvard
Servis, W., Medica, V., and Korbar, A. (2008). 'Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina', Brodogradnja, 59(1), pp. 13-34. Available at: https://hrcak.srce.hr/25255 (Accessed 22 October 2019)
Vancouver
Servis W, Medica V, Korbar A. Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina. Brodogradnja [Internet]. 2008 [cited 2019 October 22];59(1):13-34. Available from: https://hrcak.srce.hr/25255
IEEE
W. Servis, V. Medica and A. Korbar, "Novi koncept Stirlingova motora (NKS-motora) s primjenom izravne izmjene toplina", Brodogradnja, vol.59, no. 1, pp. 13-34, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/25255. [Accessed: 22 October 2019]
Fulltext: english, pdf (2 MB) pages 13-34 downloads: 289* cite
APA 6th Edition
Servis, W., Medica, V. & Korbar, A. (2008). New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction. Brodogradnja, 59 (1), 13-34. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/25255
MLA 8th Edition
Servis, Wilhelm, et al. "New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction." Brodogradnja, vol. 59, no. 1, 2008, pp. 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255. Accessed 22 Oct. 2019.
Chicago 17th Edition
Servis, Wilhelm, Vladimir Medica and Andrej Korbar. "New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction." Brodogradnja 59, no. 1 (2008): 13-34. https://hrcak.srce.hr/25255
Harvard
Servis, W., Medica, V., and Korbar, A. (2008). 'New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction', Brodogradnja, 59(1), pp. 13-34. Available at: https://hrcak.srce.hr/25255 (Accessed 22 October 2019)
Vancouver
Servis W, Medica V, Korbar A. New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction. Brodogradnja [Internet]. 2008 [cited 2019 October 22];59(1):13-34. Available from: https://hrcak.srce.hr/25255
IEEE
W. Servis, V. Medica and A. Korbar, "New Stirling Engine Concept (NSC-Engine) with Application of Direct Heat Introduction", Brodogradnja, vol.59, no. 1, pp. 13-34, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/25255. [Accessed: 22 October 2019]

Abstracts
Korisnost toplinskih motora izravno je ovisna o temperaturi i o razlici temperatura njihovih toplinskih spremnika (zagrijača i hladnjaka).
Dosadašnja poboljšanja termičke korisnosti Stirlingovih motora postizavana su isključivo povišenjem temperature njihovih zagrijača, a
mogućnosti poboljšanja korisnosti tih motora sniženjem temperature njihovih hladnjaka nisu bile ispitivane u dostatnoj mjeri.
Znanstvenim radom Servisa ispitivan je utjecaj sniženja rashladnih spremnika topline do kriogeničkih temperatura na značajke Stirlingovih
motora. Rezultati tih znanstvenih istraživanja pokazuju ujednačen, vrlo zamjetan porast korisnosti i snage ispitivanih motora do dubokoga,
kriogeničkog područja temperatura hladnjaka motora. Na osnovi tog istraživanja bilo je moguće napraviti popis mjera za postizanje poboljšanja
klasičnoga Stirlingova motora. Ta poboljšanja su postiziva primjenom načela izravnog dovođenja i odvođenja topline od procesa motora,
realizacijom hlađenja motora ubrizgavanjem i naknadnim isparavanjem radnog medija u cilindru motora i hlađenjem motora do kriogeničkih
temperatura.
Primjena navedenih mjera rezultirala je razvojem “Novoga koncepta Stirlingovih motora (NKS-motor ≡ NSC-engine)”. To su motori tipa
PROFIT0, PROFIT1 i PROFIT2, koji su zaštićeni patentima. NKS-motori, izvedeni po tom “Novom konceptu”, mogu postizati najviše moguće
termičke korisnosti i snage, bitno veće nego današnji toplinski motori. Ti motori će, skoro neograničeno, moći koristiti razne izvore energije (kao
i nositelje topline i hladnoće) i funkcionirati s “nultim” ili s “vrlo malim zagađivanjem” okoliša (bez ili s vrlo sniženim CO2- i NOx-emisija).

Keywords
aerotermalni strojevi; NKS-motor; Stirlingov izotermalni motor; termička korisnost

Hrčak ID: 25255

URI
https://hrcak.srce.hr/25255

[english]

Visits: 3.599 *