Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ENGLESKI JEZIK U HRVATSKOJ – OD POTREBA DO POSTIGNUĆA

Jelena Mihaljević Djigunović ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Vesna Bagarić ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 588 Kb

str. 25-37

preuzimanja: 1.361

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 603 Kb

str. 38-50

preuzimanja: 1.122

citiraj


Sažetak

U prilogu se opisuju ciljevi i metodologija istraživanja
znanstvenoistraživačkoga projekta Engleski jezik u Hrvatskoj. Ističe se da su razlozi
za pokretanje i provođenje projekta vezani uz potrebu da se politika učenja stranih
jezika počne koncipirati na temelju znanstveno verifi ciranih pretpostavki, a ne –
kao do sada – na temelju proizvoljne i neprovjerene intuicije i stavova pojedinaca.
Autorice, od kojih je jedna i voditeljica projekta, također detaljno opisuju razloge
za izbor instrumenata koji su korišteni u projektu. Korištenje baterije mađarskih
testova i upitnika objašnjavaju sličnošću društveno-obrazovnih konteksta u dvjema
zemljama, mogućnošću komparativnih studija i činjenicom da preuzeti testovi
ispituju komunikacijsku kompetenciju učenika na europskim referentnim stupnjevima
A2 i B1, razinama koje su propisane i hrvatskim nacionalnim kurikulumom. U radu
se opisuje predtestiranje preuzetih instrumenata i iznose rezultati toga postupka.
Osim novih spoznaja o statusu engleskoga jezika u Hrvatskoj, autorice navode i
niz dodatnih rezultata vezanih uz razvijanje istraživačkih kompetencija u ovome
području znanstvenih propitivanja.

Ključne riječi

europski referentni stupnjevi; mjerenje afektivnih karakteristika; mjerenje komunikacijske kompetencije; predtestiranje

Hrčak ID:

26941

URI

https://hrcak.srce.hr/26941

Datum izdavanja:

14.5.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.652 *