hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?

Dinka Čorkalo Biruški   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2954-4349 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Dean Ajduković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9223-360X ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (649 KB) str. 189-216 preuzimanja: 1.334* citiraj
APA 6th Edition
Čorkalo Biruški, D. i Ajduković, D. (2008). Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?. Migracijske i etničke teme, 24 (3), 189-216. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/30719
MLA 8th Edition
Čorkalo Biruški, Dinka i Dean Ajduković. "Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?." Migracijske i etničke teme, vol. 24, br. 3, 2008, str. 189-216. https://hrcak.srce.hr/30719. Citirano 19.08.2019.
Chicago 17th Edition
Čorkalo Biruški, Dinka i Dean Ajduković. "Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?." Migracijske i etničke teme 24, br. 3 (2008): 189-216. https://hrcak.srce.hr/30719
Harvard
Čorkalo Biruški, D., i Ajduković, D. (2008). 'Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?', Migracijske i etničke teme, 24(3), str. 189-216. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/30719 (Datum pristupa: 19.08.2019.)
Vancouver
Čorkalo Biruški D, Ajduković D. Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?. Migracijske i etničke teme [Internet]. 2008 [pristupljeno 19.08.2019.];24(3):189-216. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30719
IEEE
D. Čorkalo Biruški i D. Ajduković, "Stavovi učenika, roditelja i nastavnika prema školovanju: što se promijenilo tijekom šest godina u Vukovaru?", Migracijske i etničke teme, vol.24, br. 3, str. 189-216, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30719. [Citirano: 19.08.2019.]

Sažetak
Godine 2007. navršilo se deset godina od Erdutskog sporazuma, kojim je, između ostaloga, regulirano pravo srpske manjine u hrvatskom Podunavlju na poseban oblik školovanja. On je u praksi razdvojio djecu prema etničkome načelu na one koji pohađaju nastavu na hrvatskome jeziku i pismu i one čija je nastava organizirana na srpskome jeziku i pismu, onemogućujući im međuetnički kontakt i u sredini koja im je najprirodnija – školi. S druge strane, izvanškolski se kontakt djece u zajednici ko¬ja se nakon rata počela razvijati kao podijeljena zajednica, ne ohrabruje. Cilj ovoga rada jest usporediti stavove prema nekim aspektima školovanja u Vukovaru koji su ispitivani 2001. i 2007. godine. U prvome ispitivanju sudjelovalo je 718 učenika 6. i 8. razreda osnovne škole te 2. razreda srednje škole u nastavi na hrvatskome i nastavi na srpskom jeziku, 953 njihova roditelja te 113 nastavnika nacionalne grupe predmeta. U drugom ispitivanju sudjelovala su 703 učenika iste dobi, uz dodani uzorak učenika 1. razreda srednje škole, 849 roditelja te 88 nastavnika. Ispitani su stavovi prema školskoj integraciji, socijalnoj integraciji djece izvan škole, multikulturnosti, asimilaciji manjina te trima mogućnostima obrazovanja manjina u Hrvatskoj. Rezultati pokazuju blago, ali konzistentno i statistički značajno približavanje stavova većine i manjine o pojedinim aspektima školovanja i izvanškolskim odnosima tijekom šestogodišnjeg razdoblja. U radu se raspravlja o implikacijama odvojenoga školovanja djece u Vukovaru na sadašnje i buduće međuetničke odnose u zajednici.

Ključne riječi
stavovi prema školovanju; obrazovanje manjina; međuetnički odnosi; Erdutski sporazum; srpska manjina; Vukovar

Hrčak ID: 30719

URI
https://hrcak.srce.hr/30719

[engleski] [francuski]

Posjeta: 2.341 *