hrcak mascot   Srce   HID

Other

Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća

Zoran Velagić ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Odsjek za informacijske znanosti
Merien Gracek ; Gradska i sveučilišna knjižnica u Osijeku

Fulltext: croatian, pdf (564 KB) pages 181-202 downloads: 1.360* cite
APA 6th Edition
Velagić, Z. & Gracek, M. (2008). Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća. Libellarium, 1 (2), 181-202. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/37155
MLA 8th Edition
Velagić, Zoran and Merien Gracek. "Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća." Libellarium, vol. 1, no. 2, 2008, pp. 181-202. https://hrcak.srce.hr/37155. Accessed 19 Nov. 2019.
Chicago 17th Edition
Velagić, Zoran and Merien Gracek. "Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća." Libellarium 1, no. 2 (2008): 181-202. https://hrcak.srce.hr/37155
Harvard
Velagić, Z., and Gracek, M. (2008). 'Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća', Libellarium, 1(2), pp. 181-202. Available at: https://hrcak.srce.hr/37155 (Accessed 19 November 2019)
Vancouver
Velagić Z, Gracek M. Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća. Libellarium [Internet]. 2008 [cited 2019 November 19];1(2):181-202. Available from: https://hrcak.srce.hr/37155
IEEE
Z. Velagić and M. Gracek, "Od plakata do plakatiranja: komuniciranje plakatima u Osijeku u prvim desetljećima 20. stoljeća", Libellarium, vol.1, no. 2, pp. 181-202, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/37155. [Accessed: 19 November 2019]

Abstracts
Autori u ovome radu plakat promatraju isključivo kao komunikacijski, promidžbeni medij, a prostor plakatiranja kao svojevrsno gradsko informacijsko središte. Istražuje se kako su se i gdje ljudi tijekom prve polovice 20. stoljeća pomoću plakata informirali o događajima, uslugama, proizvodima itd.
Propituju se mogućnosti korištenja dvjema vrstama povijesnih izvora, dokumentima gradskog poglavarstva kojima se reguliralo plakatiranje i slikovnim izvorima poput razglednica i fotografija na kojima su vidljivi plakati i oglasni stupovi, a za primjer primjene takvog pristupa odabran je grad Osijek. Potaknuti metodologijom Roberta Darntona koji je predložio inovativne pristupe istraživanja odnosa prema različitim tekstovima i radovima Rogera Chartiera u kojima je naglašena važnost aproprijacije sadržaja, tj. subjektivitet čitatelja, a ne sâm dekontekstualizirani sadržaj, autori predlažu iskorak od plakata prema plakatiranju, tj. prema načinima izlaganja plakata - dakle oglašavanja - u javnim gradskim prostorima.
Analiza izvora pokazuje da je učinkovitost informiranja plakatom ovisila i o njegovu grafičkom oblikovanju i sadržaju i o načinu izlaganja u javnom gradskom prostoru, budući da se velik broj plakata, posebice kulturnih, nije toliko oslanjao na vizualnu atraktivnost koliko na kontinuitet oglasnog mjesta. Komunikacijsku je ulogu plakata stoga nemoguće pojmiti bez sagledavanja javnog gradskog prostora u kojemu je bio izložen.

Hrčak ID: 37155

URI
https://hrcak.srce.hr/37155

[english]

Visits: 2.002 *