Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

FAKTORI RUKOVODEĆEG PONAŠANJA U NASTAVI TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE

Jelena Cetinić ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski doc 290 Kb

str. 29-43

preuzimanja: 810

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi faktorsku strukturu upitnika rukovodećeg ponašanja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Rezultati ispitanika predstavljaju 27 odgovora na postavljene tvrdnje, a kondenzirani su na prvu glavnu komponentu. Korištene su dvije kosokutne faktorske analize (Oblimin i Promax) kojima se utvrdila faktorska struktura prostora rukovođenja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Ispitivanjem je obuhvaćeno ukupno 200 učenika iz četrnaest razreda srednje škole "Blato" iz Blata na otoku Korčuli. Faktori izolirani metodom glavnih komponenata jesu: faktor pedagoškog pristupa, faktor pohvale i faktor individualnog pristupa i objektivnosti. Rezultati istraživanja ukazuju da je učenicima bitno ostvariti dobru komunikaciju s profesorom, nadalje, žele imati povjerenja u profesora i vole kada su pohvaljeni za svoj rad. Osim navedenoga za učenike je važna objektivnost i primjena individualizacije u odgojno-obrazovnom procesu.

Ključne riječi

učenici; rukovodeće ponašanje; tjelesna i zdravstvena kultura; faktorska analiza

Hrčak ID:

50934

URI

https://hrcak.srce.hr/50934

Datum izdavanja:

5.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.787 *