Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Gaj Julije Cezar, majstor političkog marketinga. Politička promidžba nekoć i danas

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 210 Kb

str. 151-171

preuzimanja: 2.456

citiraj


Sažetak

U tekstu se, u svjetlu spoznaja današnjega političkog marketinga i vještine odnosa s javnošću, nastoji razjasniti način na koji je Gaj Julije Cezar utjecao na javno mnijenje Rima u doba kasne Republike. Daje se kratki pregled povijesti političke promidžbe i osnove metoda promidžbe danas. Potom se usporedbom glavnih elemenata današnjih promidžbenih strategija s političkim djelovanjem Cezara te usporedbom promidžbenih sredstava koje je koristio s onima koje se koriste danas dolazi do zaključaka. Spoznaje se da je Cezar, vrlo učinkovito i po današnjim mjerilima, baratao dostupnim mu promidžbenim sredstvima (opisuje se njih osam) i posebno učinkovito vodio odnose s javnošću, na način u mnogočemu sličan onome suvremenom.

Ključne riječi

Gaj Julije Cezar; politički marketing; promidžba; odnosi s javnošću

Hrčak ID:

55492

URI

https://hrcak.srce.hr/55492

Datum izdavanja:

15.7.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.606 *