hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju

Ivana Keser Battista

Puni tekst: hrvatski, pdf (282 KB) str. 131-160 preuzimanja: 5.752* citiraj
APA 6th Edition
Keser Battista, I. (2010). Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju. Medijska istraživanja, 16 (1), 131-160. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/58487
MLA 8th Edition
Keser Battista, Ivana. "Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju." Medijska istraživanja, vol. 16, br. 1, 2010, str. 131-160. https://hrcak.srce.hr/58487. Citirano 27.11.2021.
Chicago 17th Edition
Keser Battista, Ivana. "Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju." Medijska istraživanja 16, br. 1 (2010): 131-160. https://hrcak.srce.hr/58487
Harvard
Keser Battista, I. (2010). 'Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju', Medijska istraživanja, 16(1), str. 131-160. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/58487 (Datum pristupa: 27.11.2021.)
Vancouver
Keser Battista I. Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju. Medijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 27.11.2021.];16(1):131-160. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58487
IEEE
I. Keser Battista, "Intertekstualnost, intermedijalnost i interdisciplinarnost u filmskom eseju", Medijska istraživanja, vol.16, br. 1, str. 131-160, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58487. [Citirano: 27.11.2021.]

Sažetak
Filmski je esej uvjetovan spregom intertekstualnosti, intermedijalnosti i interdisciplinarnosti,
odnosno istraživanjem različitih umjetničkih disciplina, interdisciplinarnim
interakcijama s humanističkim znanostima, kao i susretima sa
znanstvenim disciplinama. Film transformira sve što citira, a filmski esej uvijek
teži ka metafilmu koji računa na upućenost gledatelja. Svojstvo je filmskog
eseja nestalnost forme i otvorenost k eksperimentu. Intertekstualnost se tako
najjednostavnije može definirati kao međusobnu povezanost dvaju ili više
tekstova, prvenstveno kao odnos prema književnim tekstovima u kojem se podrazumijeva
da je za razumijevanje jednoga djela ključno poznavanje drugog
djela. Ideja o intermedijalnosti pak proizlazi iz činjenice da mediji nisu u potpunosti
samosvojne cjeline nego da se uvijek sastoje od kompleksnih medijalnih
konfiguracija. Film po svojoj prirodi uvijek teži k ‘nečistim’ formama, odnosno
uvijek nalazi spregu s drugim umjetnostima, posebno s književnosti. U
filmskom se eseju stoga pod intermedijalnošću podrazumijeva ispostava materijala
i tema, u kojoj nije film taj koji se ponaša intermedijalno već njegov
materijal, pa se intermedijalnost događa na nivou naratologije i uvjetovana je
transmedijalnošću priče. Također, intermedijalnost bi se u slučaju filmskog
esejizma mogla nazvati svojevrsnom hermeneutikom filma, načinom analize a
ne samo opisa pojedinog djela. U filmu tako općenito razlikujemo vezu između
filma i drugih umjetnosti, kao i citate iz drugih filmova i citate iz drugih umjetnosti.
Primjena interdisciplinarnosti pak na neizravan način pretpostavlja
oblik dijaloga i interakciju između dviju ili više disciplina kao i denaturalizaciju
postojećeg znanja.

Ključne riječi
Filmski esej; intermedijalnost; intertekstualnost; metafilm; audiovizualna montaža

Hrčak ID: 58487

URI
https://hrcak.srce.hr/58487

[engleski]

Posjeta: 7.653 *