Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Hodočašće kao faktor lokalnog i regionalnog razvoja - primjer Bosne i Hercegovine

Vahdet A. Alemić


Puni tekst: hrvatski doc 160 Kb

str. 7-16

preuzimanja: 1.292

citiraj


Sažetak

Ovaj rad, potaknut snažnim i lako uočljivim rastom zanimanja za hodočašća kao vidom vjerskog turizma u Bosni i Hercegovini, naročito u poslijeratnom razdoblju, provjerava se hipoteza da ovaj vid turizma ima značajan doprinos za lokalni i regionalni razvoj.
Težište pojma stavljamo na vjerski turizam, novi oblik duhovnog marketinga u religijsom sadržaju. Vjerski turizam postaje jedna nova promocija ukupnog razvoja grupnih odnosa te bolja predstava duha u cjelikupnom aksiološkom poimanju života. Bila bi to svojevrsna perspektiva budućeg razvoja društvenog kapitala u inicijativi približavanja i premaštanja razlika. Pred tržiste i konzumente, jedna od perspektiva razvoja premaštajućeg kapitala uz intenciju razvoja međureligijskih i društvenih odnosa, stavlja se marijansko svetište u Međugorju, hodočašća u Podmilačje, Ajvatovicu i etnoturizam i vjerski turzam grada Banja Luka, stara pravoslavnu Crkvu u Sarajevu, još neka tradicionalna muslimanska dovišta, krišćanska svetišta, ortodoksna, katolička i slično. Učinci razvoja lokalnog i regionalnog nivoa mjere se izravno i posredno brojem generiranih radnih mjesta, kao i drugim pokazateljima promjene razine ekonomskog i ukupnog razvoja (infrastruktura, prihod, prometnice, saobračaj i putevi, otvorenost, međureligijski dijalog, učinci u premaštanju razlika, slično).

Ključne riječi

hodočašće; vjerski turizam; lokalni razvoj; regionalni razvoj; socijalni kapital; Bosna i Hercegovina

Hrčak ID:

64411

URI

https://hrcak.srce.hr/64411

Datum izdavanja:

30.12.2010.

Posjeta: 2.388 *