hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA

Tea Pahić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1592-6116 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta
Renata Miljević-Riđički   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1217-4687 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vlasta Vizek Vidović ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja

Puni tekst: hrvatski, pdf (707 KB) str. 329-346 preuzimanja: 5.143* citiraj
APA 6th Edition
Pahić, T., Miljević-Riđički, R. i Vizek Vidović, V. (2010). UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA. Odgojne znanosti, 12 (2 (20)), 329-346. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68276
MLA 8th Edition
Pahić, Tea, et al. "UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA." Odgojne znanosti, vol. 12, br. 2 (20), 2010, str. 329-346. https://hrcak.srce.hr/68276. Citirano 29.03.2020.
Chicago 17th Edition
Pahić, Tea, Renata Miljević-Riđički i Vlasta Vizek Vidović. "UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA." Odgojne znanosti 12, br. 2 (20) (2010): 329-346. https://hrcak.srce.hr/68276
Harvard
Pahić, T., Miljević-Riđički, R., i Vizek Vidović, V. (2010). 'UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA', Odgojne znanosti, 12(2 (20)), str. 329-346. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68276 (Datum pristupa: 29.03.2020.)
Vancouver
Pahić T, Miljević-Riđički R, Vizek Vidović V. UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA. Odgojne znanosti [Internet]. 2010 [pristupljeno 29.03.2020.];12(2 (20)):329-346. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68276
IEEE
T. Pahić, R. Miljević-Riđički i V. Vizek Vidović, "UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA", Odgojne znanosti, vol.12, br. 2 (20), str. 329-346, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68276. [Citirano: 29.03.2020.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u percepciji
uključenosti u rad škole između opće populacije roditelja i predstavnika roditelja i to s obzirom na ključne dimenzije multidimenzionalnog modela participacije.
Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola iz cijele Hrvatske (N=1122). U ovom radu prikazani su rezultati dobiveni na uzorku roditelja opće populacije (N=908), te uzorku predstavnika roditelja u tijelima školske uprave (N=144).
Dobiveni rezultati ukazuju da je odnos škole i roditelja u Hrvatskoj pretežno tradicionalan, što znači da odgojno-obrazovne ciljeve određuje škola a tek ponekad o njima obavještava roditelja. Komunikacija s roditeljima relativno je rijetka i orijentirana na pojedinačne probleme i pretežno je inicira škola.
Unatoč tome, roditelji općenito pokazuju visoki interes za sve dostupne oblike suradnje sa školom i smatraju da su oni korisni za njihovo dijete. Roditelji iz uzorka predstavnika roditelja uživaju bolji socioekonomski status i obrazovaniji su od roditelja opće populacije, te imaju percepciju veće uključenosti u rad škole. U usporedbi s roditeljima opće populacije, skloniji su partnerskom pristupu u suradnji sa školom.

Ključne riječi
obrazovanje; suradnja roditelja i škole; tradicionalni pristup; partnerski pristup; roditelji predstavnici

Hrčak ID: 68276

URI
https://hrcak.srce.hr/68276

[engleski]

Posjeta: 7.169 *