hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Socijalna pravda i “blokada”

Zoran Kurelić ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (113 KB) pages 171-185 downloads: 686* cite
APA 6th Edition
Kurelić, Z. (2011). Socijalna pravda i “blokada”. Politička misao, 48 (1), 171-185. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/71129
MLA 8th Edition
Kurelić, Zoran. "Socijalna pravda i “blokada”." Politička misao, vol. 48, no. 1, 2011, pp. 171-185. https://hrcak.srce.hr/71129. Accessed 27 Feb. 2020.
Chicago 17th Edition
Kurelić, Zoran. "Socijalna pravda i “blokada”." Politička misao 48, no. 1 (2011): 171-185. https://hrcak.srce.hr/71129
Harvard
Kurelić, Z. (2011). 'Socijalna pravda i “blokada”', Politička misao, 48(1), pp. 171-185. Available at: https://hrcak.srce.hr/71129 (Accessed 27 February 2020)
Vancouver
Kurelić Z. Socijalna pravda i “blokada”. Politička misao [Internet]. 2011 [cited 2020 February 27];48(1):171-185. Available from: https://hrcak.srce.hr/71129
IEEE
Z. Kurelić, "Socijalna pravda i “blokada”", Politička misao, vol.48, no. 1, pp. 171-185, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/71129. [Accessed: 27 February 2020]

Abstracts
U ovom radu autor pokazuje zašto studentski pokret za besplatno obrazovanje
(“blokada”) griješi kad tvrdi da je uzrok nepravdi u visokom obrazovanju
implementacija navodno neoliberalnog projekta, Bolonjskog procesa. Uz to
tvrdi da u ozbiljnoj raspravi koja bi uključivala sve zainteresirane studentski
zahtjev “sve besplatno svima na svim razinama u maksimalnom mogućem
broju” ne bi mogao biti branjen kao pravedan zahtjev. Socijalno pravedno visoko
obrazovanje ne bi bilo ono koje bi bilo besplatno za sve zainteresirane,
već ono koje bi siromašnima osiguravalo pristup visokom obrazovanju. Ekspozicija
rada podijeljena je u tri cjeline. Na početku Kurelić prezentira neke
od ideološko-teorijskih formulacija korištenih u zagovaranju besplatnog obrazovanja.
Zatim pokušava pokazati kratkovidnost tih formulacija na primjeru
kritike reforme visokog obrazovanja u Hrvatskoj, tzv. Bolonje, dok u trećem i
završnom dijelu rada pokazuje zašto drži da bi egalitarni liberali poput Scanlona
i Barryja, argumentirajući s pozicije socijalne pravde, tražili mnogo više
od ukidanja školarina na svim razinama te zašto je zahtjev formuliran Barryjevim
kategorijama solidniji.

Keywords
Bolonjski proces; studentska blokada; socijalna pravda; Brian Barry

Hrčak ID: 71129

URI
https://hrcak.srce.hr/71129

[english]

Visits: 1.265 *