Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

ODGOJ NA SVEUČILIŠTU

Ladislav Bognar ; Učiteljski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 236 Kb

str. 165-174

preuzimanja: 1.023

citiraj


Sažetak

Postoji uvriježeno shvaćanje da odgoj nije posao sveučilišta i da je to stvar obitelji,
osnovne i srednje škole, a fakulteti se bave isključivo obrazovanjem. Ako znamo da se čovjek
kao osoba razvija cijelog života, a posebno burno u vrijeme studiranja, onda je takvo
shvaćanje pogrešno. Kako bi sveučilišni profesori mogli utjecati na osobni razvoj mladih na
sveučilišnoj razini, važno je da i sami budu osobe koje rastu, a ne osobe koje odustaju i
propadaju. Sveučilišni profesori predstavljaju studentima personalizaciju struke koju su
odabrali kao životni poziv te samim time postaju uzori i osobe za identifikaciju.
Odgoj na sveučilištu odnosi se na usvajanje sustava vrijednosti profesije za koju se
osposobljavaju i na podršku u procesu vlastite socijalizacije i samoaktualizacije. Eventualne
poteškoće na koje mladi nailaze u osobnom razvoju ne bi trebale ostati neprimijećene, a
podrška i pomoć moguće su i nužne. Veliko osipanje u procesu studiranja nije ni društveni
interes, a često je povezano s mnogim osobnim razočaranjima i upropaštavanjem mladih
života.
Sveučilišni profesori, nažalost, u velikoj većini nisu osposobljeni za svoju odgojnu funkciju,
ali u procesu cjeloživotne edukacije to je moguće promijeniti. Svi koji se bave ljudima
trebaju i sami sustavno raditi na osposobljavanju za tu svoju delikatnu i važnu funkciju.

Ključne riječi

odgoj i obrazovanje; uloga profesora; etika struke; suštinsko učenje; samoaktualizacija

Hrčak ID:

77332

URI

https://hrcak.srce.hr/77332

Datum izdavanja:

6.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.484 *