hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

„REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA

Sanja Stanković ; Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad
Marko Rakić

Fulltext: croatian, pdf (157 KB) pages 77-88 downloads: 1.911* cite
APA 6th Edition
Stanković, S. & Rakić, M. (2012). „REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA. Socijalna ekologija, 21 (1), 77-88. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/79128
MLA 8th Edition
Stanković, Sanja and Marko Rakić. "„REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA." Socijalna ekologija, vol. 21, no. 1, 2012, pp. 77-88. https://hrcak.srce.hr/79128. Accessed 26 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Stanković, Sanja and Marko Rakić. "„REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA." Socijalna ekologija 21, no. 1 (2012): 77-88. https://hrcak.srce.hr/79128
Harvard
Stanković, S., and Rakić, M. (2012). '„REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA', Socijalna ekologija, 21(1), pp. 77-88. Available at: https://hrcak.srce.hr/79128 (Accessed 26 September 2021)
Vancouver
Stanković S, Rakić M. „REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA. Socijalna ekologija [Internet]. 2012 [cited 2021 September 26];21(1):77-88. Available from: https://hrcak.srce.hr/79128
IEEE
S. Stanković and M. Rakić, "„REALITY SHOW“ KAO MEDIJSKI MODEL STANOVANJA", Socijalna ekologija, vol.21, no. 1, pp. 77-88, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/79128. [Accessed: 26 September 2021]

Abstracts
Stari obrazac dinamične i aktivne kulture danas je u dobroj mjeri zamijenjen jednom pasivnom kulturom recepcije na čijem je prijestolju “Reality show”, kao medijski model koji stvara i simulira jednu stvarnost, ali i povratno utječe na općeprihvaćene konvencije stvarnosti. Od svih podvrsta ovog žanra, na našim prostorima je uvjerljivo najprisutniji “rezidencijalni” Reality, gdje protagonisti žive i nadmeću se za opstanak u studiju koji imitira koncept svakodnevnog stanovanja. Profitabilnost rezidencijalnog Reality show-a u zemljama bivše Jugoslavije, učinio je da na regionalnim televizijama dominira ne više od četiri emisije, odnosno, četiri modaliteta stanovanja. Kakvim modelima stanovanja su gledatelji izloženi, i koliko su ovi medijski modeli stanovanja bliski našoj svakodnevnici, glavna su pitanja kojima se ovaj rad bavi. U ovom radu analizirane su najgledanije reality show emisije u Srbiji: “Big Brother”, “Farma”, “Dvor” i “Parovi”. Istaknute su neke karakteristike u načinima stanovanja i percepciji prostora, poput prostorne konfi guracije osnovnih prostorija za život. Potrebe televizijskog nadzora proizvele su poseban prostorni obrazac koji se bazira na otvorenim prostorijama, bez odvojenih mjesta za privatnost, potpuno usmjerenih ka interakciji stanara. Utjecaj medijskih modela stanovanja na formiranje životnih stilova građana u 21. stoljeću, danas gotovo da ne ostavlja mjesto dilemi.

Keywords
mediji; reality show; prostor; stanovanje; svakodnevnica

Hrčak ID: 79128

URI
https://hrcak.srce.hr/79128

[english] [german]

Visits: 3.006 *