hrcak mascot   Srce   HID

Review article

Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja

Vesna Svalina ; Učiteljski fakultet Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku
Milan Matijević ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (1 MB) pages 425-446 downloads: 1.173* cite
APA 6th Edition
Svalina, V. & Matijević, M. (2011). Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja. Napredak, 152 (3-4), 425-446. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/82784
MLA 8th Edition
Svalina, Vesna and Milan Matijević. "Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja." Napredak, vol. 152, no. 3-4, 2011, pp. 425-446. https://hrcak.srce.hr/82784. Accessed 29 Sep. 2020.
Chicago 17th Edition
Svalina, Vesna and Milan Matijević. "Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja." Napredak 152, no. 3-4 (2011): 425-446. https://hrcak.srce.hr/82784
Harvard
Svalina, V., and Matijević, M. (2011). 'Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja', Napredak, 152(3-4), pp. 425-446. Available at: https://hrcak.srce.hr/82784 (Accessed 29 September 2020)
Vancouver
Svalina V, Matijević M. Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja. Napredak [Internet]. 2011 [cited 2020 September 29];152(3-4):425-446. Available from: https://hrcak.srce.hr/82784
IEEE
V. Svalina and M. Matijević, "Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja", Napredak, vol.152, no. 3-4, pp. 425-446, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/82784. [Accessed: 29 September 2020]

Abstracts
Temi darovitosti u literaturi se prilazi na različite načine. Velik broj autora ističe važnost identificiranja darovitosti kod djece i potrebe da se takvoj djeci osigura obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetno napredovanje te maksimalan razvoj njihovih sposobnosti. Kad je riječ o glazbenoj darovitosti možemo govoriti o mogućnosti razvoja dječjih glazbenih sposobnosti u općeobrazovnoj ili u glazbenoj školi. Učitelji primarnog obrazovanja prvi će uočiti izražene glazbene sposobnosti kod svojih učenika. Oni će te sposobnosti identificirati i nastojati ih unapređivati, a kako bi se ostvario njihov maksimalan razvoj učenike će se uputiti i na dodatno glazbeno obrazovanje u glazbenu školu.
U radu je prikazano akcijsko istraživanje koje je provedeno s učenicima prvog i drugog razreda osnovne glazbene škole. Cilj je bio utvrditi koje su mogućnosti za unapređenje nastavne prakse poticanjem dječjeg glazbenog stvaralaštva u okviru nastave solfeggia. Rezultati pokazuju da je glazbeno darovitu djecu mlađe školske dobi moguće uključivati pored reproduktivnih još i u različite produktivne glazbene aktivnosti: u improviziranje te kreiranje manjih glazbenih djela na glasoviru. Iako se u stvaralačke aktivnosti ne uključuju uvijek sva djeca, većina ih iskazuje velik interes za takve aktivnosti. Djeca koja izraze želju za sudjelovanjem u glazbeno-stvaralačkim aktivnostima u stanju su vrlo kvalitetno realizirati svoje zadatke. Temeljem rezultata ovog istraživanja možemo reći da je sustavnim radom s darovitom djecom moguće ostvariti pomake u razvoju njihovih produktivnih glazbenih sposobnosti.

Keywords
primarno obrazovanje; učitelji primarnog obrazovanja; darovitost; stvaralaštvo; nastava glazbene kulture; izvannastavne glazbene aktivnosti; nastava solfeggia

Hrčak ID: 82784

URI
https://hrcak.srce.hr/82784

[english]

Visits: 2.012 *