Skoči na glavni sadržaj

Ostalo

Analiza zadovoljstva korisnika/studenata u knjižnicama Prehrambeno-tehnološkog i Pravnog fakulteta te u Gradskoj i sveučilišnoj knjižnici Osijek

Gordana Dukić orcid id orcid.org/0000-0002-1166-6807
Sanda Hasenay orcid id orcid.org/0000-0002-3978-0353
Svjetlana Mokriš Marendić


Puni tekst: hrvatski pdf 102 Kb

str. 172-187

preuzimanja: 455

citiraj


Sažetak

Rezultati prikazani u ovom radu predstavljaju dio opsežnijeg istraživanja provedenog među studentima, korisnicima Prehrambeno-tehnološkog fakulteta Osijek i Pravnog fakulteta te Studijske čitaonice Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek, čiji je cilj bio utvrditi i to koliko studentska populacija poznaje knjižnicu, njezine fondove i usluge koje pruža, a koliko su zadovoljni postojećim fondovima i uslugama knjižnica te pomoći koju im pružaju knjižnični djelatnici.
Istraživanje je provedeno metodom upitnika, u razdoblju od 1. ožujka do 20. ožujka 2007. godine. Pri odabiru ispitanika primijenjena je metoda slučajnog uzorka. Ispitivanjem su obuhvaćeni studenti svih godina studiranja koji su u ispitivanom razdoblju posjetili knjižnice.
Rezultati istraživanja pokazali su da kod studenata tijekom studiranja raste interes za knjižnicu, njezine fondove i usluge koje nudi, da se proširuju njihova znanja o istima, a što je viša godina studiranja i njihovi zahtjevi prema knjižnici sve su složeniji te da je tijekom cijeloga studiranja potrebna njihova sustavna pouka.
Utvrđene razlike u ocjenjivanju promatranih pojava, ali i osrednja prosječna ocjena kojom su studenti vrednovali gotovo sve varijable istraživanja, navodi na zaključak da je potrebno učiniti dodatne napore kako bi se ukupna kvaliteta knjižničnih fondova i usluga povećala, posebice vezano uz nabavu, kako udžbenika, tako i dopunske literature potrebne za izvođenje nastave te poučavanje studenata i knjižničnog osoblja, organiziranjem radionica, tečajeva, seminara te izdavanjem poučnog štiva.
Suradnja i razvijanje suradničkih odnosa među knjižnicama sveučilišnog sustava predstavlja temelj unapređivanja njihove organizacije i poslovanja i dobar temelj za unapređivanje rada sa studentima, korisnicima ovih knjižnica.

Ključne riječi

organizacija i poslovanje knjižnice; ocjena korisnika/studenata; analiza razlika; metode deskriptivne i inferencijalne statistike

Hrčak ID:

83021

URI

https://hrcak.srce.hr/83021

Datum izdavanja:

2.4.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.227 *