Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Književnost i nove tehnologije: Pristup poučavanju hrvatskom kao drugom i stranom jeziku

Josipa Korljan orcid id orcid.org/0009-0007-2493-7438 ; Filozofski fakultet u Splitu
Eni Buljubašić ; Filozofski fakultet u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 2.366 Kb

str. 361-375

preuzimanja: 1.280

citiraj


Sažetak

Sažetak
U ovom radu autorice proučavaju ulogu književnosti u učenju
hrvatskoga kao drugoga i stranog jezika, s posebnim osvrtom na
praktičnu primjenu kroz sustav elektronskoga obrazovanja Blackboard
te obrazlažu stav kako učenje književnosti i kulture (hrvatskog) jezika
može potaknuti na početno/daljnje učenje hrvatskog jezika.
U prvom dijelu članka problematici se pristupa s teorijskog aspekta.
Obrazlaže se uloga hrvatske književnosti i kulture unutar poučavanja
hrvatskoga kao J2 te analiziraju odabrani načini približavanja istih
stranim studentima u nastavi općenito, a posebno u mrežnoj nastavi.
Preispituje se metodologija s obzirom na uporabu edukacijskog
softvera. Pokazuje se kako se književnost može poučavati na principima
društveno konstruktivističke pedagogije, a sve u cilju usvajanja stranoga
jezika, njegove književnosti i kulture.
U drugom se dijelu prikazuje struktura kolegija Uvod u hrvatsku
književnost i kulturu za strane studente kao primjer učenja hrvatskoga
jezika i kulture kroz književnost implementiranog u edukacijski softver
Blackboard i poteškoće s kojima su se autori susretali pri njegovoj
izradi. Izrada je slijedila principe instrukcijskog dizajna i motivacijskog
modela. Objašnjava se problematika uloge književnosti u poučavanju
jezika u potpunoj mrežnoj nastavi a dani su i primjeri mogućnosti
njezine implementacije unutar nastave hrvatskoga kao drugog i stranog
jezika za englesko govorno područje.
Autorice su mišljenja da se paradigma nastave 21. stoljeća
promijenila, pogotovo kada je riječ o nekom jeziku iz skupine malih
jezika, kao što je hrvatski, te je potrebno u nastavu uključiti ne samo
nove i atraktivne sadržaje već i nove tehnologije te poučavanju pristupiti
interdisciplinarno, što ovim radom nastoje dokazati.

Ključne riječi

hrvatski kao drugi i strani jezik; književnost; mrežna nastava; edukacijski softver Blackboard

Hrčak ID:

86359

URI

https://hrcak.srce.hr/86359

Datum izdavanja:

15.10.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.174 *