Skip to the main content

Preliminary communication

Lutka i lutkarska igra u kurikulu predškolskog odgoja

Hicela Ivon ; Faculty of Philosophy University of Split


Full text: croatian pdf 632 Kb

page 43-54

downloads: 639

cite


Abstract

Dječji vrtić kao životni prostor, kao mjesto igre i učenja djece i odraslih mora biti otvoren i odgovarati potrebama djece, roditelja te kulturne i društvene sredine u kojoj djeluje. Teoretski okvir prigodom organizacije institucionalnog ranog i predškolskog odgoja trebao bi otkrivati i poticati razvoj različitih dječjih potreba (Miljak, 1996). Uključivanje lutke u ostvarenje odgojno-obrazovnog procesa u dječjem vrtiću može pružiti mnoge mogućnosti za kreativan pedagoški pristup. Lutka kao vizualan, čujan i taktilan „instrument“ potaknut će djetetovu osjetljivost za poticaje iz okoline, te znatno potaknuti komunikaciju (verbalnu i neverbalnu) s odgojiteljem i vršnjacima. Kroz oblike poticanja s lutkom: igre lutkama, lutkarenje, pričanje s lutkama, razgovor s lutkama, učenje lutkama, lakše ćemo ostvariti kurikularne ciljeve, odnosno odgojno-obrazovni pristup (proces) koji polazi od: djetetovih prava i potreba, usmjerenosti na dijete i interakciju među djecom, poticanja razvoja djetetove pozitivne slike o sebi, razvoja djetetove samostalnosti, socijalne kompetencije i stvaralaštva.

Keywords

predškolski kurikul; lutka; lutkarska igra; dječja samostalnost; dječja socijalna kompetencija; dječje stvaralaštvo

Hrčak ID:

99757

URI

https://hrcak.srce.hr/99757

Publication date:

26.3.2013.

Article data in other languages: english italian

Visits: 2.572 *