Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Vjeroučitelj i odgoj osjećaja

Giovanni Marchioni ; Piacenza, Italija


Puni tekst: hrvatski pdf 112 Kb

str. 40-50

preuzimanja: 278

citiraj


Sažetak

Autor prikazuje važnost emotivno-afektivnoga u odgoju i obrazovanju, s posebnim osvrtom na školskog vjeroučitelja. U preadolescenciji i adolescenciji mladi čovjek proživljava proces identifikacije i dozrijevanja osjećajnosti, pri čemu je nerijetko zbunjen mnoštvom poruka i prijedloga s kojima se susreće npr. u medijima i među odraslima. U tom procesu važnu ulogu ima nastavnik, među ostalim i stoga što mladi čovjek traži uzore i među odraslima izvan obiteljskoga kruga. Svaki nastavnik, a posebice vjeroučitelj, u tom procesu može biti svjedok i učitelj u odgoju mladih za osjećajnost. Razvijajući empatički odnos, vjeroučitelj je pozvan ispravno promicati i odgajati mlade za rast u svijetu osjećaja. U tu svrhu autor daje nekoliko konkretnih primjera i uputa kao i djelatne smjernice potkrepljene zornim primjerima.

Ključne riječi

vjeroučitelj; vjeroučenik; odgoj osjećaja; osjećaj; čuvstvo; empatija; afektivnost; emotivnost

Hrčak ID:

113789

URI

https://hrcak.srce.hr/113789

Datum izdavanja:

20.3.2006.

Podaci na drugim jezicima: njemački

Posjeta: 832 *