Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5513/JCEA01/22.1.3099

Obrazovanje za održivi razvoj poljoprivrede: Studija slučaja poljoprivrednog usmjerenja u Srednjoj školi Mate Balote u Poreču

Milan OPLANIĆ ; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural Development, K. Huguesa 8, 52400 Poreč, Croatia
Ana ČEHIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-2374-0795 ; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural Development, K. Huguesa 8, 52400 Poreč, Croatia
Martina BEGIĆ ; Institute of Agriculture and Tourism, Department of Economics and Agricultural Development, K. Huguesa 8, 52400 Poreč, Croatia
Ramona FRANIĆ ; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Economics and Rural Development, Svetošimunska 25, 10000 Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 758 Kb

str. 226-239

preuzimanja: 35

citiraj


Sažetak

Održivi razvoj poljoprivrede moguć je isključivo uz obrazovane ljudske potencijale koji posjeduju potrebna znanja i vještine za upravljanje poljoprivrednom proizvodnjom. Cilj rada je utvrditi promjene u broju i strukturi učenika poljoprivrednog usmjerenja u Srednjoj školi Mate Balote u Poreču te ustanoviti njihovu povezanost s nekim kretanjima u poljoprivredi u Istarskoj županiji. Analizirano je osam generacija upisanih učenika u razdoblju od 1984. – 2019. godine. U tom se razdoblju broj upisanih učenika smanjio s 56 na svega 11 po generaciji. Istovremeno se udio upisanih učenika koji su uspješno maturirali nakon završetka srednjoškolskog obrazovanja povećao s 55% na 88%. Također, porastao je opći uspjeh svih učenika s prosječne zaključne ocjene 3,19 na 3,34. Na temelju provedenog primarnog istraživanja utvrđeno je da učenici čiji roditelji posjeduju poljoprivredno gospodarstvo imaju veće namjere za nastavak obrazovanja u području poljoprivrede u odnosu na učenike kod kojih to nije slučaj (p<0,050). Zaključno, može se konstatirati da je tijekom promatranog razdoblja evidentirano značajno smanjenje broja upisanih učenika, ali se istovremeno povećava njihova motiviranost za uspješan završetak školovanja. Također, ohrabruje činjenica da veliki udio učenika čiji roditelji posjeduju poljoprivredno gospodarstvo namjeravaju nastaviti poljoprivredno obrazovanje.

Ključne riječi

poljoprivredno obrazovanje; mladi; srednja poljoprivredna škola; održivost poljoprivrede

Hrčak ID:

254983

URI

https://hrcak.srce.hr/254983

Datum izdavanja:

28.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 667 *