Rezultati pretrage
Pronađeno 11 rezultata
hrv POŽEŠKO PROFESIONALNO KAZALIŠTE, REPERTOAR I PUBLIKA
eng THE CITY THEATRE IN POŽEGA. REPERTOIRE AND THE AUDIENCE
Vlašić, Vesna
Dani Hvarskoga kazališta
Vol. 42, No. 1, 2016
Profesionalno kazalište u Požegi osnovano je 1948. godine, a ugasilo se 1956. godine. Tijekom osmogodišnjeg razdoblja izvedeno je 900 predstava, od čega 83 premijere. Stalne pozornice, osim Požege, imalo je u selima Pleternici i Ovčarama kraj Kutjeva. Uspjehu koji je kazalište postiglo, pridonio je repertoar u kojemu se u velikom dijelu podilazilo publici te tadašnjim političkim trendovima. Planirao se i uvježbavao repertoar namijenjen omladini na radnim akcijama, gimnazijalcima, gradskoj i seoskoj publici, no izvodila su se i djela koja nisu b...
Hrčak ID: 158033
eng Making of a Culture Repertoire: Turkish Migrants Perception in Europe through Movies
Kaçar, Fatmanur
Mali Levijatan
Vol. 5, No. 1, 2018
With the culture and identity-related events in Europe such as the Charlie Hebdo case, the need to reconsider the situation of Turkish people in Europe and their Muslim identity has (re)emerged. As it has been long acknowledged, culture is a socially and historically constructed term, which has been shaped by a number of common components including a shared history, language, and religion. During the construction process of culture, certain factors play initial roles to construct and maintain a culture repertoire to be presented to the society....
Hrčak ID: 204253
hrv PUBLIKA I REPERTOAR HRVATSKIH KAZALIŠTA 1701. – 1800. GODINE
eng AUDIENCE AND REPERTOIRE IN THE CROATIAN THEATRE 1701–1800
Pavlović, Cvijeta
Dani Hvarskoga kazališta
Vol. 42, No. 1, 2016
Analiza kreće od provjere svojstava hrvatske književnosti i kazališta u kontekstu europske kulture XVIII. stoljeća na repertoaru kazališnih izvedaba hrvatskih izvođača. Na općoj razini povijesti književnosti moguće je problematizirati status XVIII. stoljeća, tj. njegovu pripadnost tzv. starijoj povijesti. S druge strane, postoje argumenti za napuštanje simplifikacije o XVIII. stoljeću kao stoljeću predugoga hrvatskog baroka. Osobitosti XVIII. stoljeć vidljive su u raznovrsnim bilješkama i zapažanjima vezanima uz izvedbe koje se odnose koliko na...
Hrčak ID: 158025
hrv HRVATSKI AUTORI NA ZADARSKOJ LUTKARSKOJ SCENI
eng THE PRESENCE OF CROATIAN AUTHORS IN THE REPERTOIRE OF THE ZADAR PUPPET THEATER
Vigato, Teodora
Magistra Iadertina
Vol. 2, No. 1, 2007
Pedesetogodišnje djelovanje Kazališta lutaka u Zadru započinje radom glumca i redatelja Mile Gatare koji je izgradio prepoznatljivi lutkari stil stavljajući na repertoar hrvatske autore, među kojima su bili najzastupljeniji Vladimir Nazor, Vojmil Rabadan, Mladen Širola i Željko Hell.
Napuštajući poetiku imitacije glumačkog kazališta, u Kazalištu lutaka u Zadru afirmiraju se novi pisci i nove lutkarske estetike od kojih izdvajamo Luku Paljetka, koji se svojim autorskim radovima udaljio od naivnih priča namijenjenim isključivo djeci te lutkarst...
Hrčak ID: 21163
hrv KONKURENTSKI REPERTOAR PODUZEĆA U TELEKOMUNIKACIJSKOJ DJELATNOSTI
eng COMPETITIVE ACTION REPERTOIRE IN THE TELECOMMUNICATIONS INDUSTRY
Tipurić, Darko; Barun, Tereza
Ekonomski pregled
Vol. 71, No. 1, 2020
Rad prikazuje kako konkurentski repertoar poduzeća i eksterno regulatorno okruženje utječu na uspješnost poduzeća u reguliranoj telekomunikacijskoj djelatnosti. Na temelju panel analize podataka na 103 poduzeća koja pružaju uslugu fiksnog pristupa Internetu krajnjim korisnicima u zemljama Europe i u vremenskom promatranju kroz tri godine, rezultati pokazuju da konkurentska agresivnost i kompleksnost poduzeća pozitivno utječu na rast udjela na tržištu. Za razliku od općeprihvaćenog mišljenja, rezultati empirijskog istraživanja pokazuju da najagr...
Hrčak ID: 234809
hrv Osvrt na emocionalni aspekt slušanja glazbe
eng The Emotional Aspect of Listening to Music
Škojo, Tihana
Diacovensia
Vol. 29., No. 1., 2021
Unatoč iznimnom zanimanju za istraživanja emocija u glazbi, tek rijetki glazbeni pedagozi upozoravaju na važnost toga fenomena u nastavi glazbe.
U predstavljenom se radu analiziraju rezultati empirijskoga istraživanja radi utvrđivanja doživljenih emocija na slušanje sljedećih glazbenih primjera: C. Saint-Saëns: Karneval životinja, Finale; I. Stravinski: Posvećenje proljeća, Uvod; J. Williams: Schindlerova lista; F. Livadić: Nokturno u fis molu; I. Malec: Lumina te I. Krajač, K. Metikoš i M. Prohaska: Gubec-Beg, Janino ludilo.
Rezultati istr...
Hrčak ID: 255909
hrv Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine
eng The People's Theater in Zadar from 1945 to 1955
Vigato, Teodora
Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru
Vol. , No. 54, 2012
Osnivanje Narodnoga kazališta u Zadru nakon Drugoga svjetskog rata imalo je zadaću obnoviti gotovo iščezli hrvatski jezik i kulturu u javnom životu nakon dvadesetogodišnje talijanske okupacije. S druge pak strane trebao se kazalištem propagirati duh novih ideja koje su u komunističku Hrvatsku i Jugoslaviju dolazile uglavnom iz Sovjetskog Saveza. Prvih par godina kazališnog života u Zadru poletne su godine u stvaranju ansambla, publike i kritike, a potom je uslijedila velika kriza. S jedne su strane bili kadrovski problemi, a s druge strane osir...
Hrčak ID: 94496
hrv Darko Gašparović i djela suvremenih hrvatskih autora na repertoaru riječkoga kazališta
eng Darko Gašparović and the works of contemporary Croatian authors on the repertoire of the Rijeka Theatre
Ljubić, Lucija
FLUMINENSIA
Vol. 32, No. 1, 2020
Desetogodišnji rad Darka Gašparovića u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca (1988.–1998.), kao umjetničkog voditelja Hrvatske drame i kazališnog intendanta poticaj je za istraživanje o zastupljenosti suvremenih hrvatskih autora na pozornici toga kazališta. Riječ je o raznorodnim dramskim tekstovima suvremenih hrvatskih autora različitih naraštaja (M. Matišić, M. Gavran, L. Paljetak, M. Grgić, T. Maštrović, D. Lukić), uključujući i dvije adaptacije romana N. Fabrija (Vježbanje života i Smrt Vronskog) te Gašparovićev dramski tekst Barač –...
Hrčak ID: 239394
hrv Glazbena knjižnica kazališta u Varšavi u godinama 1788. i 1797: odraz migracije europskog repertoara
eng The Music Library of the Warsaw Theatre in the Years 1788 and 1797: An Expression of the Migration of European Repertoire
Żórawska-Witkowska, Alina
Arti musices
Vol. 47, No. 1-2, 2016
U poljsko-litavskoj konfederaciji (na poljskome: Królestwo Polskie i Wielkie Księstwo Litewskie, na litvanskome: Lenkijos Karalystė ir Lietuvos Didžioji Kunigaikštystė) u prvom javnom kazalištu, koje je djelovalo u Varšavi za vrijeme vladavine Stanislava Augusta Poniatowskog, bila su izvedena brojna scenska djela u razdobljima 1765-1767. i 1774-1794. Bile su to talijanske, francuske, njemačke i poljske opere te baleti, dok je na javnim koncertima, organiziranima u varšavskom kazalištu od sredine 1770-ih, bilo izvedeno na desetke instrumentalnih...
Hrčak ID: 173159
hrv Hrvatsko-srpske kazališne razmjene i Strahinja Petrović – svestrani glumački prvak zlatnoga doba zagrebačke Drame (1920. — 1940.)
eng Croatian-Serbian theatre exchange and Strahinja Petrović – the versatile principal actor of the golden age of the National Theatre in Zagreb (1920 — 1940)
Banović, Snježana
Tragovi
Vol. 3, No. 2, 2020
Tijekom prvoga stoljeća njegova postojanja, na sceni zagrebačkoga kazališta nastupao je veliki broj srpskih glumica i glumaca, a među njima je bio i danas zaboravljeni Strahinja Petrović. U razdoblju između dva svjetska rata jedan od najomiljenijih i najprominentnijih karakternih glumaca Drame HNK, ostvario je kao prvak brojne glumačke uspjehe potvrđujući se i kod publike i kod kritike svojim iznimnim glumačkim
talentom tijekom dva desetljeća neprekidna boravka u Zagrebu. Njegova
je gluma redovito opisivana majstorskom jer mu je kao rijetko k...
Hrčak ID: 246545