hrcak mascot   Srce   HID

Magistra Iadertina, Vol.8. No.1. Prosinac 2013.

Pregledni rad

M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA

Milena Radovan Burja ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilište u Zadru

Puni tekst: hrvatski, doc (141 KB) str. 37-47 preuzimanja: 346* citiraj
APA 6th Edition
Radovan Burja, M. (2013). M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA. Magistra Iadertina, 8. (1.), 37-47. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/122639
MLA 8th Edition
Radovan Burja, Milena. "M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA." Magistra Iadertina, vol. 8., br. 1., 2013, str. 37-47. https://hrcak.srce.hr/122639. Citirano 21.10.2018.
Chicago 17th Edition
Radovan Burja, Milena. "M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA." Magistra Iadertina 8., br. 1. (2013): 37-47. https://hrcak.srce.hr/122639
Harvard
Radovan Burja, M. (2013). 'M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA', Magistra Iadertina, 8.(1.), str. 37-47. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/122639 (Datum pristupa: 21.10.2018.)
Vancouver
Radovan Burja M. M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA. Magistra Iadertina [Internet]. 10.12.2013. [pristupljeno 21.10.2018.];8.(1.):37-47. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122639
IEEE
M. Radovan Burja, "M. WOLLSTONECRAFT O ODGOJU ŽENA KAO DIO DOPRINOSA FEMINISTIČKIH SHVAĆANJA FILOZOFIJI ODGOJA", Magistra Iadertina, vol.8., br. 1., str. 37-47, prosinac 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/122639. [Citirano: 21.10.2018.]

Sažetak
U članku se analizira doprinos nekih feminističkih shvaćanja filozofiji odgoja. Iako su mnogi filozofi propitivali odgoj, rijetki su se posebno bavili odgojem žena, a u filozofiju odgoja se pitanja vezana za feminističke teme uvode tek 80-ih godina 20. st. Ne samo da se uviđa da je razmatranje odgojnog fenomena nepotpuno bez uključivanja ideja i iskustava žena kao ravnopravnih misliteljica nego se odgojna pitanja kroz filozofsko promišljanje razmatraju uzimajući u obzir feminističku kritiku patrijarhalnih oblika moći, te se s pomoću argumenata koji razumijevaju moralne, društvene i političke prikladnosti odgojnih ciljeva i načina primjene, promišljaju pitanja jednakosti u odgoju, pitanja pravednosti, moralnih i političkih inicijativa kako bi se naglasila potreba emancipirajućeg i odgovornog poštivanja mogućnosti ostvarivanja svake osobe, bez obzira na spol, te da bi se otklonili razni oblici degradiranja i nejednakosti u tretiranju ljudi.
Kano dio feminističke borbe za priznavanje žena kao ravnopravnih, aktualiziram doprinos M. Wollstonecraft njezinom kritikom Rousseauova shvaćanja odgoja žena, a na tom tragu razmatram i neke feminističke doprinose danas, posebno kroz djela i aktivnosti filozofkinje M.C. Nussbaum.

Ključne riječi
M. Wollstonecraft; J.J. Rousseau; odgoj žena; jednakost u obrazovanju; M.C. Nussbaum; sposobnosti; feministički doprinosi

Hrčak ID: 122639

URI
https://hrcak.srce.hr/122639

[engleski]

Posjeta: 527 *