hrcak mascot   Srce   HID

Sažetak sa skupa

Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima

Pavel Kobler
Olaf John
Ivan Petričević

Puni tekst: hrvatski, pdf (59 KB) str. 292-293 preuzimanja: 433* citiraj
APA 6th Edition
Kobler, P., John, O. i Petričević, I. (2004). Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima. Acta stomatologica Croatica, 38 (4), 292-293. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/2324
MLA 8th Edition
Kobler, Pavel, et al. "Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima." Acta stomatologica Croatica, vol. 38, br. 4, 2004, str. 292-293. https://hrcak.srce.hr/2324. Citirano 17.05.2021.
Chicago 17th Edition
Kobler, Pavel, Olaf John i Ivan Petričević. "Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima." Acta stomatologica Croatica 38, br. 4 (2004): 292-293. https://hrcak.srce.hr/2324
Harvard
Kobler, P., John, O., i Petričević, I. (2004). 'Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima', Acta stomatologica Croatica, 38(4), str. 292-293. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/2324 (Datum pristupa: 17.05.2021.)
Vancouver
Kobler P, John O, Petričević I. Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima. Acta stomatologica Croatica [Internet]. 2004 [pristupljeno 17.05.2021.];38(4):292-293. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/2324
IEEE
P. Kobler, O. John i I. Petričević, "Hiperplazija gingive uzrokovana lijekovima", Acta stomatologica Croatica, vol.38, br. 4, str. 292-293, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/2324. [Citirano: 17.05.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (55 KB) str. 293-293 preuzimanja: 259* citiraj
APA 6th Edition
Kobler, P., John, O. i Petričević, I. (2004). Gingival Hyperplasia Caused by Medications. Acta stomatologica Croatica, 38 (4), 293-293. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/2324
MLA 8th Edition
Kobler, Pavel, et al. "Gingival Hyperplasia Caused by Medications." Acta stomatologica Croatica, vol. 38, br. 4, 2004, str. 293-293. https://hrcak.srce.hr/2324. Citirano 17.05.2021.
Chicago 17th Edition
Kobler, Pavel, Olaf John i Ivan Petričević. "Gingival Hyperplasia Caused by Medications." Acta stomatologica Croatica 38, br. 4 (2004): 293-293. https://hrcak.srce.hr/2324
Harvard
Kobler, P., John, O., i Petričević, I. (2004). 'Gingival Hyperplasia Caused by Medications', Acta stomatologica Croatica, 38(4), str. 293-293. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/2324 (Datum pristupa: 17.05.2021.)
Vancouver
Kobler P, John O, Petričević I. Gingival Hyperplasia Caused by Medications. Acta stomatologica Croatica [Internet]. 2004 [pristupljeno 17.05.2021.];38(4):293-293. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/2324
IEEE
P. Kobler, O. John i I. Petričević, "Gingival Hyperplasia Caused by Medications", Acta stomatologica Croatica, vol.38, br. 4, str. 293-293, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/2324. [Citirano: 17.05.2021.]

Sažetak
Gingivalna hiperplazija je povećanje gingive zbog povećanja izvanstaničnoga matriksa vezivnoga tkiva gingive. Ona može biti hereditarna, idiopatska, ali može se javiti i u graviditetu. Popratna je pojava kod leukemija, difuznoga limfoma (malt lymphoma) i u sklopu pojedinih sindroma. Važno je znati da takvu kliničku sliku mogu izazvati i različiti lijekovi. Više od 20 vrsta lijekova može izazvati te promjene, i to antiepileptici, imunosupresivi i blokatori kalcijevih kanala. Hiperplastične promjene najčešće se javljaju 2-3 mjeseca nakon početka uporabe lijeka, a ovise o dozi i duljini uzimanja lijeka.
Predisponirajući čimbenik za nastanak hiperplazije je loša higijena usne šupljine.
Svrha je ovoga rada upoznati oralne kirurge i doktore stomatologije s vrstama lijekova koji mogu uzrokovati hiperplaziju gingive, s ostalim njezinim uzrocima te o potrebi multidisciplinarne suradnje u liječenju.
Prikaz slučaja
Bolesnik u dobi od 70 godina dolazi na pregled zbog povećanja gingive u objema čeljustima upućen od doktora stomatologije primarne zaštite koji traži kirurški zahvat. Iz anamneze saznajemo da je prve promjene na labijalnoj gingivi sjekutića primijetio prije 2 godine, a da su veće promjene nastale prije 6 mjeseci. Bolesnik je dugogodišnji hipertoničar i dijabetičar, već 12 godina na anihipertenzivnoj terapiji, a posljednjih sedam godina uzima Logimax forte, kombinaciju β-blokatora i antagonista Ca. Klinički su osim hiperplazije vidljive i naslage supragingivnoga kamenca. U suradnji s internistom promijenjena je dosadašnja terapija, a bolesnik je upućen i specijalistu parodontologu. Kirurški zahvat nije potreban budući da je nakon prestanka uzimanja navedene kombinacije antihipertenzivnoga lijeka nastala potpuna regresija hiperplastičnih promjena gingive.

Hrčak ID: 2324

URI
https://hrcak.srce.hr/2324

[engleski]

Posjeta: 3.104 *