hrcak mascot   Srce   HID

Ostalo

Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu

Leonardo Blažević ; Sveučilište u Zadru, poslijediplomski studij Društvo znanja i prijenos informacija

Puni tekst: hrvatski, pdf (91 KB) str. 181-194 preuzimanja: 1.494* citiraj
APA 6th Edition
Blažević, L. (2009). Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu. Libellarium, 2 (2), 181-194. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/67049
MLA 8th Edition
Blažević, Leonardo. "Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu." Libellarium, vol. 2, br. 2, 2009, str. 181-194. https://hrcak.srce.hr/67049. Citirano 25.02.2021.
Chicago 17th Edition
Blažević, Leonardo. "Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu." Libellarium 2, br. 2 (2009): 181-194. https://hrcak.srce.hr/67049
Harvard
Blažević, L. (2009). 'Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu', Libellarium, 2(2), str. 181-194. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/67049 (Datum pristupa: 25.02.2021.)
Vancouver
Blažević L. Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu. Libellarium [Internet]. 2009 [pristupljeno 25.02.2021.];2(2):181-194. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/67049
IEEE
L. Blažević, "Novi sadržajni, oblikovni i marketinški trendovi u komercijalnom nakladništvu", Libellarium, vol.2, br. 2, str. 181-194, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/67049. [Citirano: 25.02.2021.]

Sažetak

Cilj je rada definirati nove sadržajne i oblikovne trendove u hrvatskom knjiškom nakladništvu. U uvodnom dijelu daje se nekoliko definicija nakladništva s posebnim naglaskom na njegovu dvojnu ulogu kulturne i tržišne djelatnosti, s osvrtom na tržišne okolnosti koje utječu na suvremeno poslovanje svjetskih i hrvatskih nakladnika. Predstavljeni su ekonomski i poslovni trendovi koji su u posljednjih 60-ak godina utjecali na proizvodnju knjige, a potom su definirani i objašnjeni suvremeni sadržajni trendovi i trendovi oblikovanja knjige (dizajn korica ili ovitaka, format, vrste papira koji se koriste za tisak i sl.). S obzirom na suvremene sadržajne trendove, uočen je rast zastupljenosti romana o egzotičnim kulturama, izdanja o aktualnim događajima, priručnika za samopomoć, biografija i autobiografija i naposljetku knjiga tzv. instant znanja. S obzirom na trendove oblikovanja, uočeno je naglašenije korištenje oblikovanja korica ili manipuliranja papirom u marketinške svrhe. Također, uočeno je da se trendovi koje uvode vodeći svjetski nakladnici prihvaćaju na hrvatskom tržištu knjiga. Temeljni je doprinos rada pokušaj usustavljivanja marketinških, sadržajnih i oblikovnih trendova u suvremenom hrvatskom knjiškom nakladništvu i uspostavljanje njihova suodnosa. 

Ključne riječi
knjiga; nakladništvo; marketing knjige; trendovi u sadržaju knjige; trendovi u oblikovanju knjige

Hrčak ID: 67049

URI
https://hrcak.srce.hr/67049

[engleski]

Posjeta: 2.519 *