Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Interna i eksterna tržišna orijentacija kao organizacijski resursi – posljedice za tržišnu i financijsku uspješnost

Boris Snoj ; Department of Marketing Faculty of Business and Economics, University of Maribor
Vladimir Gabrijan ; Department of Marketing Faculty of Business and Economics, University of Maribor
Borut Milfelner ; Department of Marketing Faculty of Business and Economics, University of Maribor


Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 223-241

preuzimanja: 1.100

citiraj


Sažetak

O pojmu internoga marketinga u marketinškoj se literaturi raspravlja više od 30 godina. Unatoč tome, malo je teorijskih i empirijskih dokaza o učinku koji interna tržišna orijentacija ima na tržišnu i financijsku uspješnost. S druge strane, postoji mnogo empirijskih dokaza o učinku eksterne tržišne orijentacije na tržišnu i financijsku uspješnost. Stoga se vrlo malen broj istraživačkih projekata pozabavio utjecajem obiju ovih tržišnih orijentacija na uspješnost poduzeća. Za potrebe ovog rada izrađen je strukturni model, koji se sastoji od interne tržišne orijentacije, eksterne tržišne orijentacije, tržišne uspješnosti i financijske uspješnosti. Njime je dokazana hipoteza da je interna tržišna orijentacija značajna prethodnica eksterne tržišne orijentacije. Utvrđeno je da eksterna tržišna orijentacija ima značajan utjecaj na tržišnu, kao i na financijsku uspješnost.

Ključne riječi

interna tržišna orijentacija; eksterna tržišna orijentacija; marketinški resursi; tržišna uspješnost; financijska uspješnost

Hrčak ID:

67450

URI

https://hrcak.srce.hr/67450

Datum izdavanja:

20.11.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.142 *