Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

POVEZANOST PERCEPCIJE MAJČINOG I OČEVOG RODITELJSKOG PONAŠANJA I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE

Irena Sremić ; Osnovna škola Ivana Cankara, Zagreb
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 747 Kb

str. 347-360

preuzimanja: 3.643

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi međusobnu povezanost
percepcije roditeljskog ponašanja (kroz percipiranu roditeljsku uključenost,
podršku autonomiji i toplinu, posebno za majku i posebno za oca) i školskog
uspjeha kod učenika sedmih i osmih razreda. Istraživanje je provedeno na
uzorku od 179 učenika. Za mjerenje percepcije roditeljskog ponašanja korišten
je Upitnik percepcije roditelja (Grolnick, Ryan i Deci, 1991). Kao mjere školskog postignuća korišteni su opći školski uspjeh te ocjena iz matematike i hrvatskog jezika.
Rezultati su pokazali da su sve dimenzije roditeljskoga ponašanja značajno pozitivno povezane sa svim mjerama školskog uspjeha. Varijable i majčinog i očevog roditeljskog ponašanja značajne su za opći uspjeh i uspjeh iz hrvatskog jezika, dok je za uspjeh iz matematike značajnije roditeljsko ponašanje oca, posebno njegova uključenost i podrška autonomiji.

Ključne riječi

roditeljska uključenost; roditeljska podrška autonomiji; roditeljska toplina; školski uspjeh

Hrčak ID:

68277

URI

https://hrcak.srce.hr/68277

Datum izdavanja:

15.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.215 *