hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA

Edita Borić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Alma Škugor ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Ivana Perković ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku

Puni tekst: hrvatski, pdf (744 KB) str. 361-371 preuzimanja: 2.667* citiraj
APA 6th Edition
Borić, E., Škugor, A. i Perković, I. (2010). SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA. Odgojne znanosti, 12 (2 (20)), 361-371. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68278
MLA 8th Edition
Borić, Edita, et al. "SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA." Odgojne znanosti, vol. 12, br. 2 (20), 2010, str. 361-371. https://hrcak.srce.hr/68278. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Borić, Edita, Alma Škugor i Ivana Perković. "SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA." Odgojne znanosti 12, br. 2 (20) (2010): 361-371. https://hrcak.srce.hr/68278
Harvard
Borić, E., Škugor, A., i Perković, I. (2010). 'SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA', Odgojne znanosti, 12(2 (20)), str. 361-371. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68278 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Borić E, Škugor A, Perković I. SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA. Odgojne znanosti [Internet]. 2010 [pristupljeno 14.12.2019.];12(2 (20)):361-371. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68278
IEEE
E. Borić, A. Škugor i I. Perković, "SAMOPROCJENA UČITELJA O IZVANUČIONIČKOJ ISTRAŽIVAČKOJ NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA", Odgojne znanosti, vol.12, br. 2 (20), str. 361-371, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68278. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Izvanučionička istraživačka nastava temelji se na učenju otkrivanjem, u neposrednoj stvarnosti, ostvarivanju iskustvenog učenja koje vodi do trajnog znanja, rasterećenju učenika te interdisciplinarnom pristupu sadržajima nastave. Takvo poučavanje podrazumijeva uporabu primarnih izvora znanja, poticanje promatranja, samostalna istraživanja, zaključivanje te praktično
djelovanje učenika u neposrednoj stvarnosti. Planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave zahtijeva veliki angažman učitelja stoga nas je zanimalo provode li učitelji takvu nastavu i
koliko često. Cilj je provedenog istraživanja bio ispitati samoprocjenu učitelja o kompetencijama i motivaciji za planiranje i provođenje izvanučioničke istraživačke nastave, učestalost provođenja te prednosti i nedostatke iste. U istraživanju je sudjelovalo 146 učitelja voditelja županijskih vijeća s područja cijele
Republike Hrvatske. Rezultati su ukazali da učitelji visoko procjenjuju svoje kompetencije planiranja i provođenja ovakve nastave te da su svjesni njezinih prednosti i nedostataka.

Ključne riječi
izvanučionička istraživačka nastava; kompetencije; motivacija; nedostatci; prednosti; samoprocjena; učitelji

Hrčak ID: 68278

URI
https://hrcak.srce.hr/68278

[engleski]

Posjeta: 3.744 *