hrcak mascot   Srce   HID

Odgojne znanosti, Vol.12 No.2 (20) Prosinac 2010.

Izvorni znanstveni članak

STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI

Nina Pavlin-Bernardić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8194-5668 ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Vesna Vlahović-Štetić ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu
Irena Mišurac Zorica ; Odsjek za učiteljski studij Filozofskog fakulteta u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (759 KB) str. 385-397 preuzimanja: 1.233* citiraj
APA 6th Edition
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V. i Mišurac Zorica, I. (2010). STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI. Odgojne znanosti, 12 (2 (20)), 385-397. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68280
MLA 8th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, et al. "STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI." Odgojne znanosti, vol. 12, br. 2 (20), 2010, str. 385-397. https://hrcak.srce.hr/68280. Citirano 16.10.2018.
Chicago 17th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, Vesna Vlahović-Štetić i Irena Mišurac Zorica. "STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI." Odgojne znanosti 12, br. 2 (20) (2010): 385-397. https://hrcak.srce.hr/68280
Harvard
Pavlin-Bernardić, N., Vlahović-Štetić, V., i Mišurac Zorica, I. (2010). 'STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI', Odgojne znanosti, 12(2 (20)), str. 385-397. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68280 (Datum pristupa: 16.10.2018.)
Vancouver
Pavlin-Bernardić N, Vlahović-Štetić V, Mišurac Zorica I. STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI. Odgojne znanosti [Internet]. 15.12.2010. [pristupljeno 16.10.2018.];12(2 (20)):385-397. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68280
IEEE
N. Pavlin-Bernardić, V. Vlahović-Štetić i I. Mišurac Zorica, "STUDENTSKI I UČITELJSKI STAVOVI I UVJERENJA O MATEMATICI", Odgojne znanosti, vol.12, br. 2 (20), str. 385-397, prosinac 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68280. [Citirano: 16.10.2018.]

Sažetak
Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se
da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nastave te studenata koji se školuju za učiteljski odnosno nastavnički poziv.
U ispitivanju je sudjelovalo 79 studenata i 78 učitelja. Ispitani su studenti 4. godine Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu
(N = 45) i studenti 4. godine nastavničkog smjera Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (N = 34) te učitelji razredne nastave (N = 41) i predmetni učitelji matematike (N = 37) u zagrebačkim osnovnim školama. Svi sudionici su ispunjavali Ljestvicu
za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici, a studenti su uz to ispunjavali i Ljestvicu za ispitivanje straha od matematike.
Rezultati pokazuju da su dobiveni stavovi prema matematici pozitivni, učitelji su iskazali pozitivnije stavove prema matematici od studenata; studenti PMF-a i predmetni učitelji matematike iskazali su pozitivnije stavove od studenata i učitelja razredne nastave. Studenti učiteljskog studija iskazuju nešto negativnije stavove prema matematici od ostalih ispitanih skupina. Uvjerenje da je matematika više muška nego ženska domena je vrlo slabo izraženo i nema
razlika među skupinama. U urođenost matematičkih sposobnosti manje vjeruju studenti i učitelji matematike, dok studenti učiteljskog studija u nešto većoj mjeri od ostalih ispitanih skupina smatraju da su te sposobnosti urođene. Kad je riječ o strahu od matematike on je, očekivano, viši kod studenata razredne nastave nego kod studenata matematike.

Ključne riječi
stavovi prema matematici; strah od matematike; studenti; učitelji matematike

Hrčak ID: 68280

URI
https://hrcak.srce.hr/68280

[engleski]

Posjeta: 2.025 *