hrcak mascot   Srce   HID

Odgojne znanosti, Vol.12 No.2 (20) Prosinac 2010.

Pregledni rad

POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI

Morana Koludrović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4099-8330 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Ina Reić Ercegovac ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (768 KB) str. 427-439 preuzimanja: 8.768* citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. i Reić Ercegovac, I. (2010). POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI. Odgojne znanosti, 12 (2 (20)), 427-439. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68283
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana i Ina Reić Ercegovac. "POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI." Odgojne znanosti, vol. 12, br. 2 (20), 2010, str. 427-439. https://hrcak.srce.hr/68283. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana i Ina Reić Ercegovac. "POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI." Odgojne znanosti 12, br. 2 (20) (2010): 427-439. https://hrcak.srce.hr/68283
Harvard
Koludrović, M., i Reić Ercegovac, I. (2010). 'POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI', Odgojne znanosti, 12(2 (20)), str. 427-439. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68283 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
Koludrović M, Reić Ercegovac I. POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI. Odgojne znanosti [Internet]. 15.12.2010. [pristupljeno 24.09.2018.];12(2 (20)):427-439. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68283
IEEE
M. Koludrović i I. Reić Ercegovac, "POTICANJE UČENIKA NA KREATIVNO MIŠLJENJE U SUVREMENOJ NASTAVI", Odgojne znanosti, vol.12, br. 2 (20), str. 427-439, prosinac 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68283. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Važnost poticanja kreativnog mišljenja jedno je od ključnih obilježja
suvremene nastave u svijetu i u nas. Na kreativnost se gleda kao na sposobnost koja tradicionalnu i reproduktivnom znanju usmjerenu nastavu, mijenja u humanističku, stvaralačku i otvorenu. Unatoč tome, načini i mogućnosti poticanja kreativnog mišljenja u nastavi često ostaju nedorečeni. U ovom se radu polazi od ideje da je za kvalitetno poticanje kreativnog mišljenja u nastavi potrebno stvarati kurikulum koji će podržavati kreativnost učenika, te posebno educirati učitelje za implementiranje takve nastave. Pokazalo
se da su komunikacija u nastavi, te posebno pitanja i zadaci koje postavlja učitelj ključni elementi u poticanju kreativnosti, te pogoduju usklađivanju zadaća i ciljeva kurikuluma s interesima i sposobnostima svakog učenika. Njihova važnost u nastavi je neupitna, jer takvim pitanjima i zadacima, osim što učimo učenike kako tražiti i riješiti novi problem, ili redefinirati postojeći,
potičemo ih na smisleno i iskustvom povezano učenje. Ona dodatno motiviraju učenike za učenje, poboljšavaju odnose sudionika u nastavi, te omogućuju pogodne uvjete za suradničko učenje.
Stoga se u ovom radu razmatraju neke mogućnosti poticanja kreativnosti pitanjima i zadacima, a u skladu su s rezultatima istraživanja i relevantnim teorijama koje proučavaju sposobnosti divergentnog mišljenja.

Ključne riječi
komunikacija u nastavi; kreativno mišljenje; kurikulum; učenik; učitelj

Hrčak ID: 68283

URI
https://hrcak.srce.hr/68283

[engleski]

Posjeta: 12.417 *