Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«

Hajrudin Hromadžić ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 370 Kb

str. 617-627

preuzimanja: 4.430

citiraj


Sažetak

Tekst nudi prikaz povijesne uloge masovnih medija u produkciji društva spektakla i njezinoj recentnijoj inačici, tzv. celebrity culture (kultura slavnih), koja u sve većoj mjeri određuje i karakterizira suvremeno društvo kasne postmoderne. Nakon uvodne kontekstualizacije ključnog problema, tekstom su obuhvaćene klasične teze Frankfurtske škole kritičke teorije društva, posvećene utjecajima masovnih medija u produkciji masovne kulture, kao i Situacionistička internacionala, odnosno Debordov koncept društva spektakla. Posljednji, centralni dio teksta, bavi se medijski potpomognutom spektakularizacijom suvremenog društva i pokušava odgovoriti na pitanje što su razlozi i koji su interesi u pozadini takvog medijski konstruiranog svijeta.

Ključne riječi

»kultura slavnih«; masovni mediji; društvo spektakla

Hrčak ID:

68566

URI

https://hrcak.srce.hr/68566

Datum izdavanja:

17.5.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.407 *