hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Media and Spectacularization of Social World. Mass Media Production of “Celebrity Culture”

Hajrudin Hromadžić ; Zagreb, Croatia

Puni tekst: hrvatski, pdf (370 KB) str. 617-627 preuzimanja: 3.919* citiraj
APA 6th Edition
Hromadžić, H. (2010). Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«. Filozofska istraživanja, 30 (4), 617-627. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68566
MLA 8th Edition
Hromadžić, Hajrudin. "Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«." Filozofska istraživanja, vol. 30, br. 4, 2010, str. 617-627. https://hrcak.srce.hr/68566. Citirano 18.09.2021.
Chicago 17th Edition
Hromadžić, Hajrudin. "Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«." Filozofska istraživanja 30, br. 4 (2010): 617-627. https://hrcak.srce.hr/68566
Harvard
Hromadžić, H. (2010). 'Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«', Filozofska istraživanja, 30(4), str. 617-627. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68566 (Datum pristupa: 18.09.2021.)
Vancouver
Hromadžić H. Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«. Filozofska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 18.09.2021.];30(4):617-627. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68566
IEEE
H. Hromadžić, "Mediji i spektakularizacija društvenog svijeta. Masmedijska produkcija »kulture slavnih«", Filozofska istraživanja, vol.30, br. 4, str. 617-627, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68566. [Citirano: 18.09.2021.]

Sažetak
The article presents the historical role of mass media in the production of spectacle society and its recent version – the socalled celebrity culture, which characterizes late postmodern society. After the introductory part, which contextualized the main problem of the text, next chapters are dedicated to classical Frankfurt School theses that mass media influence the production of mass culture, as well as to Situationist International, and the concept of spectacle society by Guy Debord. The central part of the article deals with media supported spectacularization of contemporary society, and tries to discover the reasons and interests behind specific media constructions of the world.

Ključne riječi
“celebrity culture”; mass media; spectacle society

Hrčak ID: 68566

URI
https://hrcak.srce.hr/68566

[hrvatski]

Posjeta: 6.000 *