hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol. 20 No. 1, 2011.

Izvorni znanstveni članak

Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe

Nina Pavlin-Bernardić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8194-5668 ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Daria Rovan ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vesna Vlahović-Štetić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (241 KB) str. 115-129 preuzimanja: 2.269* citiraj
APA 6th Edition
Pavlin-Bernardić, N., Rovan, D. i Vlahović-Štetić, V. (2011). Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe. Psihologijske teme, 20 (1), 115-129. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/68726
MLA 8th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, et al. "Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe." Psihologijske teme, vol. 20, br. 1, 2011, str. 115-129. https://hrcak.srce.hr/68726. Citirano 23.02.2019.
Chicago 17th Edition
Pavlin-Bernardić, Nina, Daria Rovan i Vesna Vlahović-Štetić. "Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe." Psihologijske teme 20, br. 1 (2011): 115-129. https://hrcak.srce.hr/68726
Harvard
Pavlin-Bernardić, N., Rovan, D., i Vlahović-Štetić, V. (2011). 'Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe', Psihologijske teme, 20(1), str. 115-129. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/68726 (Datum pristupa: 23.02.2019.)
Vancouver
Pavlin-Bernardić N, Rovan D, Vlahović-Štetić V. Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe. Psihologijske teme [Internet]. 2011 [pristupljeno 23.02.2019.];20(1):115-129. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68726
IEEE
N. Pavlin-Bernardić, D. Rovan i V. Vlahović-Štetić, "Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe", Psihologijske teme, vol.20, br. 1, str. 115-129, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/68726. [Citirano: 23.02.2019.]

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati kako se u nižim razredima osnovne škole mijenja uspješnost u rješavanju usklađenih i neusklađenih zadataka usporedbe, koje se kategorije pogrešaka javljaju pri rješavanju ovih zadataka te utvrditi jesu li dobiveni rezultati u skladu s hipotezom usklađenosti Lewisa i Mayera (1987).
U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika od 1. do 4. razreda osnovne škole. Oni su ispitani individualno usklađenim i neusklađenim zadacima usporedbe. Pokazalo se da postoje razlike u uratku i s obzirom na vrstu zadatka i s obzirom na razred, kao i interakcija ovih dviju varijabli. Učenici su uspješnije rješavali usklađene zadatke od neusklađenih. Ta je razlika bila najveća za učenike 1. razreda, a u svakom je sljedećem razredu bila manja, iako su i učenici 4. razreda bili uspješniji u usklađenim zadacima.
Jasniji je uvid u razloge ovakvih razlika pružila analiza pogrešaka koje su učenici činili pri rješavanju zadataka. Pokazalo se da je, za razliku od usklađenih zadataka, dominantna pogreška pri rješavanju neusklađenih zadataka bila pogreška suprotne računske operacije. Ovi su nalazi u skladu s hipotezom usklađenosti Lewisa i Mayera (1987), prema kojoj rješavači zadataka usporedbe obično koriste shemu za rješavanje usklađenih zadataka, zbog čega će u neusklađenim zadacima primijeniti računsku operaciju koja je suprotna od potrebne.

Ključne riječi
problemski matematički zadaci; zadaci usporedbe; neusklađeni zadaci; usklađeni zadaci; pogreške

Hrčak ID: 68726

URI
https://hrcak.srce.hr/68726

[engleski]

Posjeta: 2.794 *