hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Modeliranje ljudske vožnje primjenom po dijelovima linearnog modela

Jong-Hae Kim
Young-Woo Kim
Don-Ha Hwang

Puni tekst: engleski, pdf (721 KB) str. 29-37 preuzimanja: 1.028* citiraj
APA 6th Edition
Kim, J., Kim, Y. i Hwang, D. (2005). Modeling of Human Driving Behavior Based on Piecewise Linear Model. Automatika, 46. (1-2), 29-37. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/6838
MLA 8th Edition
Kim, Jong-Hae, et al. "Modeling of Human Driving Behavior Based on Piecewise Linear Model." Automatika, vol. 46., br. 1-2, 2005, str. 29-37. https://hrcak.srce.hr/6838. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Kim, Jong-Hae, Young-Woo Kim i Don-Ha Hwang. "Modeling of Human Driving Behavior Based on Piecewise Linear Model." Automatika 46., br. 1-2 (2005): 29-37. https://hrcak.srce.hr/6838
Harvard
Kim, J., Kim, Y., i Hwang, D. (2005). 'Modeling of Human Driving Behavior Based on Piecewise Linear Model', Automatika, 46.(1-2), str. 29-37. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/6838 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Kim J, Kim Y, Hwang D. Modeling of Human Driving Behavior Based on Piecewise Linear Model. Automatika [Internet]. 2005 [pristupljeno 25.10.2021.];46.(1-2):29-37. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/6838
IEEE
J. Kim, Y. Kim i D. Hwang, "Modeling of Human Driving Behavior Based on Piecewise Linear Model", Automatika, vol.46., br. 1-2, str. 29-37, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/6838. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
Ovaj članak prikazuje razvoj strategije modeliranja ljudskog ponašanja pri vožnji, koja je utemeljena na po dijelovima linearnom (PWL) modelu fokusiranom na vozačev manevar zaustavljanja. Podaci o vožnji prikupljeni su korištenjem trodimenzionalnog simulatora vožnje zasnovanog na CAVE Automatic Virtual Environment (CAVE) koji osigurava potpuno stereoskopsko virtualno okruženje. Pri modeliranju je upravljački scenarij za vozača, odnosno preslikavanje vozačevih senzorskih informacija u operacije poput ubrzanja, kočenja i upravljanja vozilom, opisan PWL modelom. Kako PWL model uključuje istodobno kontinuirano ponašanje izraženo preko polinoma kao i diskretne logičke uvjete, takav se model može promatrati kao klasa hibridnih dinamičkih sustava (HDS). Transformiranjem uvjeta prekapčanja u binarne varijable, problem identifikacije PWL modela formuliran je kao mješoviti cjelobrojni linearni program (MILP). Iz dobivenih je rezultata vidljivo da vozač prekapča »zakon upravljanja« u skladu sa senzorskim informacijama. Rezultati omogućuju razumijevanje ne samo fizikalnog značenja sposobnosti vožnje već i sam aspekt donošenja odluka (uvjeta prekapčanja) prilikom vozačevog manevra zaustavljanja.

Ključne riječi
ljudska vožnja; po dijelovima linearni model; simulator vožnje; identifikacija

Hrčak ID: 6838

URI
https://hrcak.srce.hr/6838

[engleski]

Posjeta: 1.485 *