Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Modeliranje ljudske vožnje primjenom po dijelovima linearnog modela

Jong-Hae Kim
Young-Woo Kim
Don-Ha Hwang


Puni tekst: engleski pdf 721 Kb

str. 29-37

preuzimanja: 1.190

citiraj


Sažetak

Ovaj članak prikazuje razvoj strategije modeliranja ljudskog ponašanja pri vožnji, koja je utemeljena na po dijelovima linearnom (PWL) modelu fokusiranom na vozačev manevar zaustavljanja. Podaci o vožnji prikupljeni su korištenjem trodimenzionalnog simulatora vožnje zasnovanog na CAVE Automatic Virtual Environment (CAVE) koji osigurava potpuno stereoskopsko virtualno okruženje. Pri modeliranju je upravljački scenarij za vozača, odnosno preslikavanje vozačevih senzorskih informacija u operacije poput ubrzanja, kočenja i upravljanja vozilom, opisan PWL modelom. Kako PWL model uključuje istodobno kontinuirano ponašanje izraženo preko polinoma kao i diskretne logičke uvjete, takav se model može promatrati kao klasa hibridnih dinamičkih sustava (HDS). Transformiranjem uvjeta prekapčanja u binarne varijable, problem identifikacije PWL modela formuliran je kao mješoviti cjelobrojni linearni program (MILP). Iz dobivenih je rezultata vidljivo da vozač prekapča »zakon upravljanja« u skladu sa senzorskim informacijama. Rezultati omogućuju razumijevanje ne samo fizikalnog značenja sposobnosti vožnje već i sam aspekt donošenja odluka (uvjeta prekapčanja) prilikom vozačevog manevra zaustavljanja.

Ključne riječi

ljudska vožnja; po dijelovima linearni model; simulator vožnje; identifikacija

Hrčak ID:

6838

URI

https://hrcak.srce.hr/6838

Datum izdavanja:

21.12.2005.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.960 *