Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PRIMJENA SELEKTIVNE KATALITIČKE REDUKCIJE NA DVOTAKTNE SPOROOKRETNE BRODSKE DIZELSKE MOTORE

Dean Bernečić ; Pomorski fakultet u Rijeci
Radoslav Radonja ; Pomorski fakultet u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 1.185 Kb

str. 15-28

preuzimanja: 1.131

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.185 Kb

str. 15-28

preuzimanja: 615

citiraj


Sažetak

Sustavnim pristupom problematici sprječavanja onečišćenja atmosfere iz brodskih sporookretnih dizelskih motora, a u skladu s novoprihvaćenim međunarodnim normama, nametnula se potreba za analizom trenutno dostupnih metoda redukcije štetnih plinova iz kojih bi se potom sintetiziralo ekološki prihvatljivo i ekonomski isplativo rješenje.
Slijedom toga u radu je sažet pregled glavnih onečišćivača atmosfere iz sporookretnih brodskih dizelskih motora, izvor i razlog njihovog nastajanja, te pojašnjeni problemi vezani za selektivnu katalitičku redukciju. Ukratko je objašnjena sama kemijska reakcija koja se odvija u reaktoru, kao i najčešće metode vezane za smanjenje NOx-a.
Kako moderne generacije motora rade s vrlo niskim temperaturama ispušnih plinova pojavljuje se problem naslaga amonijevog sulfata na nižim režimima rada motora. U radu je dan pregled i rezultati istraživanja provedenog u Japanu 2009. godine koje pokazuje da je moguće koristiti SCR i na nižim temperaturama bez značajnijih smanjenja performansi motora ili reaktora. Zaključno, autori su dali svoje prijedloge i razmišljanja vezana za mogućnost kombiniranja SCR-a s performansama koje mogu postići nove generacije sporookretnih brodskih dizelskih motora s elektroničkom kontrolom.

Ključne riječi

dušični oksidi (NOx); selektivna katalitička redukcija (SCR); sporookretni dvotaktni brodski dizelski motori; emisija ispušnih plinova

Hrčak ID:

69632

URI

https://hrcak.srce.hr/69632

Datum izdavanja:

27.6.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.617 *