hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama

Aldo Špelić ; Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Đeni Zuliani ; Odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli

Puni tekst: hrvatski, pdf (174 KB) str. 96-108 preuzimanja: 3.245* citiraj
APA 6th Edition
Špelić, A. i Zuliani, Đ. (2011). Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2), 96-108. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70283
MLA 8th Edition
Špelić, Aldo i Đeni Zuliani. "Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 2, 2011, str. 96-108. https://hrcak.srce.hr/70283. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Špelić, Aldo i Đeni Zuliani. "Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 2 (2011): 96-108. https://hrcak.srce.hr/70283
Harvard
Špelić, A., i Zuliani, Đ. (2011). 'Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(2), str. 96-108. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70283 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Špelić A, Zuliani Đ. Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 07.12.2019.];47(2):96-108. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70283
IEEE
A. Špelić i Đ. Zuliani, "Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 2, str. 96-108, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70283. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Potaknuti istraživanjima o pozitivnim posljedicama uključivanja djece s teškoćama u redovnu razrednu nastavu za ostale učenike tipičnog razvoja u ovom smo istraživanju ispitali 1) postoji li razlika u empatiji učenika koji su pohađali nastavu u istom razrednom odjeljenju s učenicima s teškoćama tijekom tri ili četiri godine i onih učenika koji nisu imali takvo iskustvo; 2) kolika je prihvaćenost/neprihvaćenost učenika s teškoćama u njihovim razrednim sredinama i postoji li razlika u empatiji učenika tipičnog razvoja s obzirom na prihvaćanje/neprihvaćanje učenika s teškoćama; te 3) razlikuju li se učenici tipičnog razvoja, odabrani od strane učenika s teškoćama, u empatijskim karakteristikama. Istraživanje se provodilo u jednom III i dva IV razreda osnovne škole (N=41) u kojima su bili uključeni učenici s teškoćama i u jednom III i dva IV razreda (N=42) u kojima nisu bili uključeni učenici s teškoćama. Rezultati, dobiveni na našem uzorku, pokazuju da (1) učenici u čijim su razredima bili uključeni učenici s teškoćama imaju značajno nižu razinu empatije u odnosu na učenike koji nisu imali takvo iskustvo, zatim (2) da učenici s teškoćama u njihovim razredima predstavljaju ‘zvijezde odbijanja’ i da učenici koji ne prihvaćaju učenike s teškoćama pokazuju značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale, te (3) pokazuju li učenici, koje su učenici s teškoćama odabrali, značajno nižu razinu empatije u
odnosu na ostale. Ovi rezultati, koji ukazuju da je uključivanje učenika s teškoćama u redovne razredne sredine sa sobom donijelo specifične probleme u socijalizaciji kao i u razvoju empatije kod tipičnih učenika i jednako tako učenika s teškoćama, obrazloženi su
nedostatkom prethodne pripreme i obrazovanja obju skupina učenika, koji bi omogućili pozitivan ishod obrazovne integracije.

Ključne riječi
obrazovna integracija; učenici s teškoćama; empatija i sociometrijski status

Hrčak ID: 70283

URI
https://hrcak.srce.hr/70283

[engleski]

Posjeta: 4.468 *