Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

POKRETAČI INOVACIJA U TURIZMU: NEKI TEORETSKI I PRAKTIČNI ASPEKTI

Nevenka Čavlek ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ingeborg Matečić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Danijela Ferjanić Hodak ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 171 Kb

str. 201-220

preuzimanja: 3.462

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 156 Kb

str. 201-220

preuzimanja: 1.074

citiraj


Sažetak

Unatoč raširenom mišljenju da se inovacije kod usluga ne pojavljuju često ili da ih uopće nema, inovacije u turizmu su brojne i česte, ali i složenije od inovacija u nekim drugim sekto¬rima ili industrijama. U radu se kritički razmatraju četiri ključna pokretača inovacija u turizmu: turisti, turoperatori, tehnološke promjene i konkurencija. Turiste karakteriziraju njihovi iznimno raznoliki oblici doživljaja. Danas je doživljaj postao jezgra turističkog proizvoda. S obzirom da su turoperatori gospodarski subjekti snažne tržišne orijentacije, njihov glavni pokretač inovacija su turisti i konku¬rencija. Informacijska i komunikacijska tehnologija svakodnevno potiče inovacije u turizmu i omogu¬ćava gospodarskim subjektima učinkovitije poslovanje i ostvarivanje konkurentske prednosti. Konku¬rencija, globalno gledajući, sve više utječe na turističke destinacije primoravajući ih na inovacije.

Ključne riječi

inovacije u turizmu; pokretači inovacija; turoperatori; konkurencija

Hrčak ID:

70626

URI

https://hrcak.srce.hr/70626

Datum izdavanja:

1.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.570 *