hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline

Nuša Jelovac ; Prehrabeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb
Anamarija Perković ; Prehrabeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb
Marina Pupovac ; Prehrabeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb
Antonija Trontel ; Prehrabeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb
Anita Slavica   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3891-787X ; Prehrabeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Pierottijeva 6, 10000 Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (180 KB) str. 25-36 preuzimanja: 1.010* citiraj
APA 6th Edition
Jelovac, N., Perković, A., Pupovac, M., Trontel, A. i Slavica, A. (2011). Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline. Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, 6 (1-2), 25-36. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70726
MLA 8th Edition
Jelovac, Nuša, et al. "Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline." Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, vol. 6, br. 1-2, 2011, str. 25-36. https://hrcak.srce.hr/70726. Citirano 20.10.2021.
Chicago 17th Edition
Jelovac, Nuša, Anamarija Perković, Marina Pupovac, Antonija Trontel i Anita Slavica. "Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline." Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam 6, br. 1-2 (2011): 25-36. https://hrcak.srce.hr/70726
Harvard
Jelovac, N., et al. (2011). 'Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline', Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, 6(1-2), str. 25-36. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70726 (Datum pristupa: 20.10.2021.)
Vancouver
Jelovac N, Perković A, Pupovac M, Trontel A, Slavica A. Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline. Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam [Internet]. 2011 [pristupljeno 20.10.2021.];6(1-2):25-36. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70726
IEEE
N. Jelovac, A. Perković, M. Pupovac, A. Trontel i A. Slavica, "Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline", Hrvatski časopis za prehrambenu tehnologiju, biotehnologiju i nutricionizam, vol.6, br. 1-2, str. 25-36, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70726. [Citirano: 20.10.2021.]

Bakterije mliječne kiseline su auksotrofni industrijski mikroorganizmi i uzgajaju se u hranjivim podlogama kompleksnog sastava. Između
ostalih sastojaka, u hranjive podloge u kojima se uzgajaju ove bakterije potrebno je dodati i određene aminokiseline. Aminokiseline s razgranatim bočnim lancem, leucin, izoleucin i valin, moraju se dodati u podloge u kojima rastu bakterije mliječne kiseline. Potreba za preostalim aminokiselinama zavisi o vrsti i soju bakterije pomoću koje se provodi određeni bioproces. Tijekom transporta aminokiselina u stanice bakterija mliječne kiseline i razgradnje ovih izvora dušika i ugljika formira se elektrokemijski gradijent, pridobiva se metabolička energija, regeneriraju kofaktori enzima, ublažava se učinak proizvodnje mliječne kiseline tj. snižavanja pH vrijednosti, stanice se prilagođavaju osmotskom šoku kao i uvjetima okoline u stacionarnoj fazi rasta. Aminokiseline i/ili (među)spojevi nastali tijekom katabolizma ovih supstrata ishodišni su spojevi za proizvodnju: drugih aminokiselina i masnih kiselina, koje se ugrađuju u membrane; α-keto kiselina i α-hidroksi kiselina, koje mogu imati i ulogu siderofora; laktona; nukleinskih kiselina; proteina; lipida i poliamina. Katabolizam aminokiselina u stanicama bakterija mliječne kiseline nedovoljno je poznat i uglavnom se istražuje u cilju smanjenja koncentracije nepoželjnih amina u fermentiranim proizvodima.

aminokiseline; bakterije mliječne kiseline; katabolizam; pridobivanje metaboličke energije; regulacija pH vrijednosti; reoksidacija kofaktora; osmotski šok