Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Što utječe na sliku Hrvatske u inozemstvu? Mišljenja građana Republike Hrvatske

Ksenija Klasnić orcid id orcid.org/0000-0001-9362-6739 ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Izvor Rukavina ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 218 Kb

str. 131-145

preuzimanja: 985

citiraj


Sažetak

U istraživanju provedenom 2004. godine u sklopu projekta „Modernizacija i identitet hrvatskog društva” mjerena su mišljenja građana RH o tome koji sadržaji utječu na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj. Šest godina kasnije, ponovno na reprezentativnom uzorku građana RH, primijenjen je isti instrument. U ovom radu iznosimo rezultate istraživanja provedenog 2010. godine te njihovu komparaciju s onima iz 2004. god. Prema mišljenjima najvećeg broja građana RH, na sliku koju u drugim zemljama imaju o Hrvatskoj najviše utječu tri sadržaja: turizam, prirodne ljepote i hrvatski sportaši, dok su sloboda medija i političke ideologije (komunističko naslijeđe, antifašizam i ustaštvo) procijenjeni kao sadržaji s najmanjim utjecajem. Analizom latentnog prostora procjena utvrđeno je 5 dimenzija slike o Hrvatskoj: turistička, balkanska, moderna, domovinska i inovativna. Svaka od ovih dimenzija može se (samo) djelomično protumačiti nekim od socio-demografskih karakteristika ispitanika. S obzirom na distribucije varijabli koje ih čine, može se zaključiti kako je percepcija turističke i balkanske slike Hrvatske najzastupljenija.
Komparativnom analizom podataka iz 2004. i 2010. godine utvrđeno je da se najveće promjene u procjenama odnose na haške optužnice čiji se utjecaj smanjio te na ponašanje navijača čiji se utjecaj na formiranje slike o Hrvatskoj povećao. Povećani utjecaj, u odnosu na 2004. godinu, također se odnosi i na prirodne ljepote, izume te korupciju i organizirani kriminal. Došlo je također i do promjene latentne strukture procjena na način da se broj latentnih dimenzija smanjio, a pojedini sadržaji više se ne grupiraju na isti način.

Ključne riječi

imidž Hrvatske u svijetu; identitet; prirodne ljepote; slika o Hrvatskoj; turizam; latentne strukture procjena

Hrčak ID:

70813

URI

https://hrcak.srce.hr/70813

Datum izdavanja:

20.7.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.665 *