hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

GLOBALIZACIJA I OBRAZOVANJE

Mevlud Dudić ; Internacionalno sveučilište u Novom Pazaru, Novi Pazar, Srbija

Puni tekst: engleski, pdf (231 KB) str. 137-141 preuzimanja: 827* citiraj
APA 6th Edition
Dudić, M. (2011). GLOBALIZATION AND EDUCATION. Informatologia, 44 (2), 137-141. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/70975
MLA 8th Edition
Dudić, Mevlud. "GLOBALIZATION AND EDUCATION." Informatologia, vol. 44, br. 2, 2011, str. 137-141. https://hrcak.srce.hr/70975. Citirano 14.10.2019.
Chicago 17th Edition
Dudić, Mevlud. "GLOBALIZATION AND EDUCATION." Informatologia 44, br. 2 (2011): 137-141. https://hrcak.srce.hr/70975
Harvard
Dudić, M. (2011). 'GLOBALIZATION AND EDUCATION', Informatologia, 44(2), str. 137-141. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/70975 (Datum pristupa: 14.10.2019.)
Vancouver
Dudić M. GLOBALIZATION AND EDUCATION. Informatologia [Internet]. 2011 [pristupljeno 14.10.2019.];44(2):137-141. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70975
IEEE
M. Dudić, "GLOBALIZATION AND EDUCATION", Informatologia, vol.44, br. 2, str. 137-141, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/70975. [Citirano: 14.10.2019.]

Sažetak
Bolonjska deklaracija otvorila je i ponudila reformu obrazovanja, što je formalizirano Bolonjskom deklaracijom 1999, koja je u velikoj mjeri pokrenuta od strane poslodavaca. Njihov zahtjev bio je da na jedinstvenom europskom tržištu, budući kandidati za posao budu obrazovani na standardni način, kako bi velike europske kompanije primjenjivale isti sustav zapošljavanja u različitim zemljama. Njihov zahtjev je bio usmjeren na reformu nastavnog plana i programa na način veće primjenjivosti. Od obrazovnog sustava se traži da tijekom obrazovanja prenese studentima ne samo akademsko znanje, već praktične vještine, kao i da razvijaju svoje sposobnosti tijekom školovanja tako da se mogu od prvog dana svog radnog vijeka započeti s obavljanjem nekih zadatke. Sama ideja, iako je deklarativno široko prihvaćena, naišla je na mnoštvo različitih otpora. U prilagodbi nastavnih planova i programa, često se očituju sljedeće problemi: formalni pristup, otezanje, djelomična primjena nekih od principa, deklarativno prihvaćanje. Prilagodba potrebama poslodavaca izazvala je možda najveći otpor. I što je najvažnije za poslodavce, integraciju teorijskih znanja i praktičnih koncepata, sveučilišta često prihvaćaju samo formalno.

Ključne riječi
edukacija; globalizacija; bolonjska reforma

Hrčak ID: 70975

URI
https://hrcak.srce.hr/70975

[engleski]

Posjeta: 2.122 *