hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE"

Aleksandar Mijatović

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 49-68 preuzimanja: 1.399* citiraj
APA 6th Edition
Mijatović, A. (2003). DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE". FLUMINENSIA, 15 (2), 49-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/6997
MLA 8th Edition
Mijatović, Aleksandar. "DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE"." FLUMINENSIA, vol. 15, br. 2, 2003, str. 49-68. https://hrcak.srce.hr/6997. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Aleksandar. "DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE"." FLUMINENSIA 15, br. 2 (2003): 49-68. https://hrcak.srce.hr/6997
Harvard
Mijatović, A. (2003). 'DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE"', FLUMINENSIA, 15(2), str. 49-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/6997 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Mijatović A. DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE". FLUMINENSIA [Internet]. 2003 [pristupljeno 24.09.2021.];15(2):49-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/6997
IEEE
A. Mijatović, "DISKURZ FOTOGRAFIJE U ROMANU DUBRAVKE UGREŠIĆ "MUZEJ BEZUVJETNE PREDAJE"", FLUMINENSIA, vol.15, br. 2, str. 49-68, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/6997. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak
U ovom se radu bavimo diskurzom fotografije i odnosom između diskurzivnih i figurativnih registara u prirodnom jeziku. Veza između dva registra je metafora. Granice diskurza fotografije su jezik fotografije i fotografski jezik. Pojam diskurza fotografije nije puka leksičko-lingvistička činjenica. Niti je on pitanje prevođenja vizualnih kategorija u verbalne. Diskurz fotografije je predmet nove discipline: diskurzivne stilistike. Diskurz fotografije razvija slikovne modele referiranja, uvodi vizualni režim u jezik, i uvlači u prikazivanje dimenziju predočavanja. Posljedica je da se sve ono što se ne može prikazati/iskazati prenosi u polje predočivog/vidljivog. Ustvari, cijeli sustav diskurzivnih ograničenja postaje vidljiv. Slika kao nešto što uzvraća pogled postaje mjesto panoptičkog nadgledanja polja označitelja: glas i pogled se susreću u pismu. Ovakav dvojaki pojam reprezentacije nastojimo opravdati njegovom primjenom na granične fenomene kao što su egzil, nacija, pamćenje i identitet.

Ključne riječi
diskurz fotografije; jezik fotografije/fotografski jezik; prikazivanje/predočavanje, metafora; nacija; egzil; pamćenje

Hrčak ID: 6997

URI
https://hrcak.srce.hr/6997

[engleski]

Posjeta: 2.314 *