hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Kompetencije koje pokreću inovativnost poduzeća u prerađivačkoj industriji Slovenije i Hrvatske

Janez Prašnikar
Tanja Rajkovič
Maja Vehovec

Puni tekst: engleski, pdf (184 KB) str. 5-25 preuzimanja: 201* citiraj
APA 6th Edition
Prašnikar, J., Rajkovič, T. i Vehovec, M. (2008). Competencies Driving Innovative Performance of Slovenian and Croatian Manufacturing Firms. Radni materijali EIZ-a, (2), 5-25. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/71597
MLA 8th Edition
Prašnikar, Janez, et al. "Competencies Driving Innovative Performance of Slovenian and Croatian Manufacturing Firms." Radni materijali EIZ-a, vol. , br. 2, 2008, str. 5-25. https://hrcak.srce.hr/71597. Citirano 26.11.2020.
Chicago 17th Edition
Prašnikar, Janez, Tanja Rajkovič i Maja Vehovec. "Competencies Driving Innovative Performance of Slovenian and Croatian Manufacturing Firms." Radni materijali EIZ-a , br. 2 (2008): 5-25. https://hrcak.srce.hr/71597
Harvard
Prašnikar, J., Rajkovič, T., i Vehovec, M. (2008). 'Competencies Driving Innovative Performance of Slovenian and Croatian Manufacturing Firms', Radni materijali EIZ-a, (2), str. 5-25. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/71597 (Datum pristupa: 26.11.2020.)
Vancouver
Prašnikar J, Rajkovič T, Vehovec M. Competencies Driving Innovative Performance of Slovenian and Croatian Manufacturing Firms. Radni materijali EIZ-a [Internet]. 2008 [pristupljeno 26.11.2020.];(2):5-25. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71597
IEEE
J. Prašnikar, T. Rajkovič i M. Vehovec, "Competencies Driving Innovative Performance of Slovenian and Croatian Manufacturing Firms", Radni materijali EIZ-a, vol., br. 2, str. 5-25, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/71597. [Citirano: 26.11.2020.]

Sažetak
U radu se analiziraju tehnološke, marketinške i komplementarne kompetencije koje pokreću inovativnost poduzeća. U širem se smislu kompetencije shvaćaju kao mreže sposobnosti i drugih vrijednosti poduzeća, koje se mogu upotrijebiti za međusobnu usporedbu poduzeća. Istraživanje se temelji na anketnim podacima prikupljenim od 86 slovenskih i hrvatskih poduzeća o kompetencijama koje koriste u svojih 105 proizvodnih programa. Na temelju pokazatelja inovativnosti utvrđene su tri grupe poduzeća. U analizi se koristi metoda multivarijantne analize, koja uključuje klaster analizu i analizu varijance. Dobiveni rezultati upućuju na zaključak da najinovativnija poduzeća istovremeno razvijaju tehnološke, marketinške i komplementarne kompetencije. Ona posluju u industrijskim granama u kojima nove tehnologije stvaraju nove prilike. Slabije se tehnološke kompetencije u određenoj mjeri mogu nadoknaditi jakim marketinškim i komplementarnim kompetencijama. Rezultati također potvrđuju da se slovensko i hrvatsko gospodarstvo mogu svrstati u grupu tehnoloških sljedbenika, koji se primarno oslanjaju na imitaciju kao izvor inovacija.

Ključne riječi
kompetencije; inovativnost; tehnološki sljedbenici; tehnološki predvodnici

Hrčak ID: 71597

URI
https://hrcak.srce.hr/71597

[engleski]

Posjeta: 480 *