Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.49.1.1

(Post)socijalnost u suvremenom potrošačkom prostoru

Sanja Stanić orcid id orcid.org/0000-0003-0569-4841 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 471 Kb

str. 3-23

preuzimanja: 2.049

citiraj


Sažetak

U radu se kao reprezent suvremenih potrošačkih prostora razmatra
trgovački centar. U ovim strukturama pažljivo su kombinirani sadržaji i ponuda, a kupovina se obavlja praktično i u ugodnom okruženju. Vrijeme kupovine i dokoličarskih aktivnosti stopili su se u jedinstveno vrijeme potrošnje, dok je sam prostor postao mjesto okupljanja i socijalne živosti. Temeljem rezultata istraživanja, u radu se raspravlja socijalnost u trgovačkom centru. Potrošački prostor promatran je kao mjesto interakcija između prostora i aktera, te aktera međusobno.
Postignuti nalazi pokazuju kako je trgovački centar kreirano okruženje, koje elementima interijera, atmosferikom i sadržajima odašilje poruku s temeljnim ciljem poticanja potrošnje. Premda se trgovački centar manifestira kao socijalno mjesto, a kupovina i potrošnja kao socijalne aktivnosti, socijalnost je u potrošačkom
okruženju prividna i limitirana. Tehnologije sve više zamjenjuju rad prodavača, koji postaju dodaci uređajima, dok su tradicionalne odlike njihovog posla minimalizirane, a komunikacija neiskrena i naučena. Zaključuje se kako se u suvremenim potrošačkim prostorima socijalni odnosi transformiraju u postsocijalne, koje obilježava gubitak spontanosti i reciprociteta, dok odnosi sa stvarima zamjenjuju
odnose s ljudima.

Ključne riječi

socijalnost; potrošnja; prostor; manipulacija; interakcije; prodavači; potrošači; postsocijalni odnosi

Hrčak ID:

71652

URI

https://hrcak.srce.hr/71652

Datum izdavanja:

1.4.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.916 *