hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Upravljanje vremenom – nova religija našeg doba: "Time" u Angloameričkoj kulturi nasuprot "vrijeme" u hrvatskoj kulturi

Ksenija Juretić

Puni tekst: engleski, pdf (124 KB) str. 53-68 preuzimanja: 3.095* citiraj
APA 6th Edition
Juretić, K. (2004). Time Management - New Religion of Our Age: 'Time' In Anglo-American Culture vs. 'Vrijeme' in Croatian Culture/. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 22 (1), 53-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/7118
MLA 8th Edition
Juretić, Ksenija. "Time Management - New Religion of Our Age: 'Time' In Anglo-American Culture vs. 'Vrijeme' in Croatian Culture/." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol. 22, br. 1, 2004, str. 53-68. https://hrcak.srce.hr/7118. Citirano 06.06.2020.
Chicago 17th Edition
Juretić, Ksenija. "Time Management - New Religion of Our Age: 'Time' In Anglo-American Culture vs. 'Vrijeme' in Croatian Culture/." Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci 22, br. 1 (2004): 53-68. https://hrcak.srce.hr/7118
Harvard
Juretić, K. (2004). 'Time Management - New Religion of Our Age: 'Time' In Anglo-American Culture vs. 'Vrijeme' in Croatian Culture/', Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, 22(1), str. 53-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/7118 (Datum pristupa: 06.06.2020.)
Vancouver
Juretić K. Time Management - New Religion of Our Age: 'Time' In Anglo-American Culture vs. 'Vrijeme' in Croatian Culture/. Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci [Internet]. 2004 [pristupljeno 06.06.2020.];22(1):53-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/7118
IEEE
K. Juretić, "Time Management - New Religion of Our Age: 'Time' In Anglo-American Culture vs. 'Vrijeme' in Croatian Culture/", Zbornik radova Ekonomskog fakulteta u Rijeci, vol.22, br. 1, str. 53-68, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/7118. [Citirano: 06.06.2020.]

Sažetak
Istraživanja o upravljanju vremenom u sklopu projekta «Management u poduzetničkoj ekonomiji» temelje se na kognitivnoj lingvistici i kulturalnoj dimenziji vremena u međunarodnom poslovanju. Prema načinu konceptualizacije i odnosu prema vremenu, kulture se mogu podijeliti na mono-kronološke (M-time) i poli-kronološke (P-time). Najreprezentativniji predstavnici M-time kulture su SAD, koji ističu vrijednost rasporeda, preciznog vremena i hitrost. P-time kulture, među kojima je i Hrvatska, više su orijentirane na ljude a manje na točnost i sat. Dosadašnji rezultati istraživanja potvrđuju da naša konceptualizacija vremena - na podsvjesnoj razini – uvelike utječe na naš život i upućuju na primjenjivosti i korisnost teorija upravljanja vremenom u nastavi engleskog poslovnog jezika u Hrvatskoj, gdje ‘učiniti nešto na vrijeme’ ne znači isto što i za Amerikance.

Ključne riječi
Vrijeme; upravljanje vremenom; konceptualizacija vremena; kognitivna lingvistika; mono-kronološka kultura ( M-time kultura); poli-kronološka kultura

Hrčak ID: 7118

URI
https://hrcak.srce.hr/7118

[engleski]

Posjeta: 4.465 *